DAGENS ØKT OG RENEGADE ROW

Hei og hopp denne tirsdagen. Håper du har en fin start på uken. Jeg kom nettopp hjem fra en overkroppsøkt. Jeg la også inn litt core – trening i dag Generelt er jeg dårlig på å trene mage, men det er noe jeg vil prioritere fremover. Rett og slett fordi årene går og jeg vil ta vare på ryggen min. En sterk core og kjerne, er viktig for en frisk rygg. Jeg la til pall off press og renegade row som trening for coremuskulatur.

Dagens økt og renegade row

-Chins med egen kroppsvekt, deretter med ekstra vekt

4 sett x 5 -8 repetisjoner. Her økte jeg vektene for hvert sett
– Stående roing
4 sett x 8 repetisjoner
Sittende skulderpress
3 sett x 8 repetisjoner
– Renegade row
3 sett x 10 repetisjoner
– Pall of press
2 sett x 16 repetisjoner

Forresten, renegade row er en rå øvelse! Dette ser så lett ut, men er så vanskelig og tungt. Det som er veldig viktig å tenke på når du gjør denne øvelsen, er at du må strammer coremuskulaturen under hele settet. Magemusklene dine skal stabilisere overkroppen. Dette er en skikkelig bra coreøvelse, samtitid som du får trent rygg og armer. Jeg anbefaler at du starter med lette vekter slik at du unngår rotasjon i overkroppen og klarer å holde rygg- og mage stabil under hele bevegelsen.  Jeg kommer soleklart til å være støl i morgen!

 

Kristine ♥

2 kommentarer
    1. Den øvelsen er jævlig tung. Haha. Pleide å gjøre den før men lenge sia nå. Tror jeg skal begynne å gjøre den igjen!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg