DAGENS ØKT OG TO ØVELSER I KABEL

Hei og god mandag dere! Jeg har akkurat fullført mandagsøkten. Dagens økt ble en overkroppsøkt med to øvelser i kabel som er blant mine favorittøvelser. Det er mandag og jeg skal innrømme at det var tungt å komme seg på trening. Spesielt etter to julebord denne helgen og litt vel lite søvn. Dess bedre føles det nå som økten er gjennomført. Å, så deilig! Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne delen denne fantastiske følelsen med dere!

Som nevnt over, ble dagens økt en overkroppsøkt. Hovedfokuset la jeg på bakside skulder og rygg. Hva som er hovedfokus i økten din, burde reflektere hva du vil jobbe med og / eller forbedre.

Dagens økt
– Chins med vekt
4 sett x 6 -8 repetisjoner
– Benkpress med manualer
3 sett x 8 -10 repetisjoner 

– Roing i kabel
3 sett x 8 -10 repetisjoner
supersett med
– Face pull i kabel
3 sett x 10 -12 repetisjoner
– Sidehev i kabel
2 sett x 10 repetisjoner

Når jeg gjør stående roing i kabel bruker jeg to håndtak. Da passer jeg på å skvise skulderbladene godt sammen når jeg er i sluttposisjon, altså bilde nummer to. Jeg føler at jeg får ordentlig god kontakt med denne øvelsen og jeg får dratt albuene godt bakover, noe som gir god bevegelsesbane.

Sidehev i kabel liker jeg veldig godt da draget og spenningen blir litt annerledes fremfor når en trener sidehev med manual. Dette er en super skulderøvelse og mye tyngre enn man skulle tro! Husk å trekke skuldereren din bak og ned under hele øvelsen.

Håper du har hatt en fin fin mandag og at du rekker en treningsøkt i julestriden.

 

Kristine  ♥

8 kommentarer
    1. Er veldig enig med kristine her. Jeg les ingen blogger nesten med kristine leser jeg. Det er mange blogga som bare viser kropp kropp kropp. Hu har et mer balansert syn og info. Tommel opp for deg kristine 🙂 🙂

    2. Reek
      Okidoki. Om du blar nedover bloggen min, finner du mange bilder av sixpack eller steder hvor jeg ikke har på meg topp? Jeg har en treningsblogg og legger ut mye bilder i treningsklær, men det er dette jeg går i 🙂 Og, ja, jeg tenker over hva jeg legger ut og skriver, og jeg tørr faktisk påstå at jeg er en av de bedre i sosiale medier hvor jeg faktisk skriver kunnskapsbasert og ikke bullshit med fokus på slanking, og hvor jeg har minimalt med toppløse bilder eller ass-pics 🙂

    3. Hei, har fulgt deg en stund. Begynner virkelig å bli lei av at 99 % av bildene dine er så kroppsfiksert. Tenker du over hva slags påvirkningskraft du har når du bare legger ut bilder av sixpacken din, tighgap på omtrent alle bilder, og de trangeste treningsklærne jeg har sett? Du har syltynne lår og armer. Kjenner at det ikke er bra for meg å se disse bildene av deg daglig, så jeg velger å slutte å følge deg. Tenker 18-åringer det samme?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg