DAGENS PÅMINNELSE

Bare en liten fredagspåminnelse; Snakk godt til deg selv i dag. Jeg vet at dette kan være forferdelig vanskelig. Vi mennesker er ofte alt for kritiske og harde med oss selv. Forsøk i dag å se på deg selv gjennom din venninnes øyne. Eller tenk at du skal snakke til deg selv slik du snakker til din bestevenninne. Snakk støttende og oppmuntrende til deg selv. 

Jeg vet at jeg har snakket om dette tidligere, men jeg føler at dette er en påminnelse vi ikke kan få ofte nok! Jeg er selv en nok så positiv person og har et godt forhold til meg selv. Stort sett er min indre dialog positiv, men det hender også at jeg kan være veldig streng og snakke stygt til meg selv. Hva skjer da? Jo, jeg får vondt i magen, jeg blir lei meg, jeg føler meg mindre verdt og det går utover selvfølelsen min. 

Forsøk i dag å snakke oppmuntrende, kjærlig og støttende til deg selv. På samme måte som du snakker til din gode venninne. Det vil gjøre så godt for hvordan du føler og tenker om deg selv.
Og du, i morgen gjør du det igjen. Og det samme med i over i morgen og dagen etter det. Bli din egen bestevenn!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Karoline
      Skal jeg være helt ærlig, vil jeg nok heller anbefale deg å se på kostholdet ditt. Styrketrening er i utgangspunktet mer metabolsk effektivt enn løping, hvor du også øker etterforbrenningen din, slik at du skal i utgangspunktet ikke legge på deg fett av en slik endring. Det kan være mange årsaker som at det er en ny stimuli og derfor holder du mer vann i kroppen (stimuli skaper stress, stress gjør at vi holder på mer vann), eller at du i utgangspunktet egentlig har en lavere vekt enn det kroppen din vil at du skal ha (ditt såkalte settpoint) og at du derfor går opp i vekt.

    2. Hei 🙂
      Jeg er inne i en periode hvor jeg ikke kan løpe (noe jeg normalt gjør 3-4 ganger pr uke), samt minimalt med sykling/elipse. Derfor blir det mye styrke fremover. Men jeg merker allerede at jeg pga manglende løping har lagt på meg (og det er dessverre ikke muskler det er snakk om, haha 😆). Hvordan kan jeg legge opp styrketreningen slik at den kan «overta» litt av kondisjonstreningen, hvis du skjønner?
      Mvh, Karoline

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg