DAGENS RUMPEØKT

I dag hadde jeg en underkroppsøkt med fokus på rumpen. Jeg begynner sakte men sikkert og kunne trene mer knedominante øvelser etter kneskaden min i mai. Det føles så deilig å bruke kneet mer!

Fortsett holder jeg meg unna tunge knebøy, da får jeg smerter, så det er noe begrenset hva jeg gjør. Men jeg prøver meg frem og gjør de øvelsene som føles bra. Boks bøy fungerer for eksempel helt supert. Jeg får også god oppfølging fra fysioterapeut og nå er jeg, i følge han, i sluttfasen på problemet. 

Dagens rumpeøkt
– Bulgarske utfall
4 sett * 10 -8 repetisjoner
Her økte jeg vektene for hvert sett.
– Strak markløft
4 sett * 8 repetisjoner
– Rygghev med strikk
3 sett * 20 repetisjoner
i super sett med
– Ettbens glutebride med strikk 3
sett * 15 repetisjoner

Det siste supersettet det er en real burner. Med jevne mellomrom liker jeg å avslutte ben- eller rumpeøktene mine med et høyt repetisjonsantall og noe som gir en brennende følelse i rumpen. Det var det jeg gjorde i dag. Det super settet gjør at du kjenner det skikkelig godt i bakenden.

Jeg bruker BootyBuilder Loop band. Jeg har kjøpt meg mange forskjellige strikker og dette er min absolutte favoritt. Det er en tykk og bred treningsstrikk som rett og slett er fantastisk for rumpetrening. Jeg bruker det til alt fra tunge knebøy og hip thrust, til lette rygghev og ettbens glutebridge, som i dag.

Når du tar rygghev, fokuser på å ha krummet rygg og la rumpen gjør arbeidet. Tærne kan også peke lett utover.
Ved ettbens glutebridge lønner det seg å tenke at vekten skal være på helen din, og å stramme rumpen godt sammen i topposisjon. På den måten får du bedre kontakt med rumpemuskulaturen.

 

Kristine  ♥

2 kommentarer
    1. Aldri fått til den rygghev på rumpa. Vare følt det i korsryggen. Takk for disse tipsa nå fikk jeg faktisk til trene rumpa!!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg