DAGENS UTEINTERVALLER

Eller inneintervaller om du vil gjøre de på en tredemølle eller et annet kondisjonsapparat.

Jeg kom akkurat inn etter å ha gjennomført dagens uteintervaller. Det ble en intervallform jeg aldri har løpt, en slags pyramideintervall som jeg fant på idet jeg gikk ut av døren. Her økte jeg antall intervaller for hvert drag, samtidig som jeg reduserte arbeidstiden intervallene varte. Jeg fant en lang strekning ute, som jeg løp på. Du må ikke løpe for å gjøre disse intervallene. De kan også gjøres på en sykkel, romaskin, ved å gjennomføre burpees eller lignende.

Pausen mellom intervallene er halvparten av arbeidstiden. Det vil si at når jeg løp 5 minutter, hadde jeg pause på 2,5 minutter. Når jeg løp 4 minutter, hadde jeg pause på 2 minutter. Når jeg løp 3 minutter hadde jeg pause på 1,5 minutt. Osv. Husk oppvarming og nedtrapping. 

Dagens uteintervaller
1 x 5 min
2 x 4 min
3 x 3 min
4 x 2 min
5 x 1 min

Disse intervallene gav mersmak. Det var behagelig at lengden på intervallene ble kortere og kortere. Det gav på en måte ekstra motivasjon til å gasse på. Også er det utrolig deilig når økten var gjennomført! Har du trent i dag?

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg