DE BESTE GULROTRUNDSTYKKENE

I går laget jeg en ny runde med gulrotrundstykker til kveldsmat. Disse har jeg delt på instagram tidligere og jeg har laget de utallige ganger. Flere av dere har også sendt meg bilde av at dere har laget dem og det med godt resultat. Dette er virkelig de beste gulrotrundstykkene. De blir så utrolig saftige og gode!

Denne gangen gjorde jeg en liten vri på originaloppskriften, jeg byttet nemlig ut 15 gram av havregrynene med vaniljeprotein. Da ble rundstykkene ekstra søte og gode. I tillegg tilsatte jeg bittelitt kanel og kardemomme. Smaken minner litt om boller. Det ble skikkelig godt!

De beste gulrotrundstykkene, originaloppskrift
5 stykker

1 egg
150 g cottage cheese
50 g havregryn*
30 g mel, jeg brukte rismel
1 revet gulrot
1 ts bakepulver
Bittelitt salt

Ha egg, cottage cheese og havregryn i en bolle. Mos med stavmikser. Tilsett resten av ingrediensene. Rør rundt med en skje eller sleiv.
La røren svelle I 5 – 10 minutter.
Lag klatter på en bakeplate med en spiseskje. Ta litt vann på hendene og trykk rundstykkene ned så de er cirka 3 cm høye.
Stek på 175 grader I 35 – 40 minutter. Avkjøl noe før du skjærer i rundstykkene.

*eventuelt 35 gram havregryn og 15 gram vaniljeprotein for en søt variant.

Det ble nystekte rundstykker med peanøttsmør til kveldsmat. Denne kombinasjonen er skikkelig god! 
Kanskje du skal lage de beste gulrotrundstykkene i helgen? Det er jo skikkelig godt med nystekte rundstykker til lørdagsbrunsjen eller søndagsfrokosen. Rundstykker eller ei, håper jeg du får en nydelig helg.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Har laget de to ganger. Veldig saftige og gode. Til og med misten liker de. Haha.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg