DE BESTE SJOKOLADECOOKIESENE JEG NOEN SINNE HAR LAGET

Det er en stor påstand å komme med, men jeg tørr faktisk si at dette er de beste sjokoladecookisene jeg noen sinne har laget som er av den litt sunnere sorten. De var så utrolig gode! 

I går fikk jeg akutt bakeånden over meg. Jeg baker ikke så ofte lenger, men plutselig kjente jeg at jeg måtte bake litt igjen. Å stå på kjøkkenet, enten det er baking eller matlaging, er en ting jeg finner veldig fredfullt. Baking er tanketerapi for meg! Ettersom jeg skulle på jobb i dag, tenkte jeg at det ville være perfekt å ha med sjokoladecookies til kollegene. De var like begeistret som meg da jeg kom med disse i morges. Så ja, disse cookiesene er virkelig gode! 

De beste sjokoladecookisene
Til 10 stykker

60 g kokosolje, eventuelt smør
50 g kokossukker
1 ss agave sirup, eventuelt fibersirup eller honning
30 g kakaopulver
1/3 ts salt
1/3 ts vaniljepulver
1/2 ts bakepulver
1 egg
65 g speltmel, eller annet mel som hvetemel eller bokhvetemel
2 ss væske, jeg brukte kald kaffe. Melk eller vann vil også fungere
1 ss kakaonibs, kan sløyfes
Ca 50 g hakket sjokolade

Smelt kokosoljen. Ha i kokossukker og sirup. Rør godt rundt. Jeg brukte en spiseskje og rørte godt.
Tilsett så resten av ingrediensene utenom kakaonibs og hakket sjokolade. Rør godt til alt er blandet.
Ha så i kakaonibs og hakket sjokolade.
Lag klatter på en bakplate.
Stek på 175 grader i 10 -12 minutter.
Avkjøl på rist.

Oppbevar i en lufttett boks om du ikke spiser alle på en gang. Kos deg!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Det så sykt digg ut. Takk for at du deler. Regner her i dag så jeg skal bake nå med en gang =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg