DEILIG FISKELASAGNE

Jeg skal ærlig innrømme at jeg var skeptisk da bestekompisen kom med forslaget om å lage fiskelasagne da vi skulle spise middag sammen i dag. Fiskelasagne liksom! Lasagne er jo super godt. Hvorfor tukle med noe som er så perfekt? Argumentet hans var at vi begge har godt av å spise mer fisk. Noe som i og for seg er sant. Dermed ble det fiskelasagne til middag i dag. Og det med et overraskende bra resultatet.

Ser det ikke godt ut. Fiskelasagne smaker skikkelig godt! Vi valgte å bruke laks og torsk, samt lage en enkel hvit saus med spinat. Det smaker ikke som vanlig klassisk lasagne, men blir en lettere versjon som passer perfekt til hverdags.

Deilig fiskelasagne
Til 2 -4 personer

Tomatsaus
600 g fisk, jeg brukte som nevnt torsk og laks
1 stor løk
1 stor gulrot
2 hvitløksfedd
1 boks hakkede tomater
4 ss tomatpure
1 dl fiskekraft eller 1 buljongterning og 1 dl vann
1 ss balsamicoedikk, kan sløyfes

Litt salt og pepper
1 ts oregano

Hvit saus
150 g creme fraiche, eventuelt kesam for en magrere variant
150 g cottage cheese
1/2 ts muskatnøtt
150 g frossen spinat, tint
3 ss pesto, kan sløyfes

Revet ost, jeg brukte en blanding av Jarlsberg og parmesan
9 lasagneplater, ettersom jeg har cøliaki brukte jeg glutenfrie lasagneplater


Begynn med tomatsausen. Del løk og gulrot i terninger og finhakk hvitløk. Ha i en kjele og stek raskt noen minutter til løken er blank.

Tilsett så hakkede tomater, tomatpure, kraft / buljong og krydder. Kok opp og la koke i 3 -4 minutter. 

I mellomtiden lager du den hvite sausen. Om spinaten er frossen, tin den i mikroen. Bland sammen med resten av ingrediensene. 

Del fisk i terninger og ha over i tomatsausen. 
Legg så tomatsaus i bunnen av en form. Ha over hvit saus og lasagneplater. Fortsett med tomatsaus, hvit saus og lasagneplater. Lag tre slike lag. 
Topp med revet ost.
Stek på 225 grader på nest nederste rille i 35 minutter. 
Server. 

Deilig fiskelasagne er en super måte å få i seg mer fisk på. Også for deg som ikke er så glad i fisk. For min del blir dette en ny fiskefavorittoppskrift. God middag og fortsatt god mandag!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Maia
      Jeg spiser ikke questbarer, nei. Da velger jeg mye heller å ta meg en bit ordentlig sjokolade.
      For tiden leter jeg etter et proteinpulver som dekker alle krav jeg vil ha. Synes det er mye tullball ingredienser i de fleste proteinpulver og forsøker å finne et rent og ordentlig produkt som smaker bra. Har ikke funnet noe enda, men jeg skal finne noe.
      Så hyggelig at du følger med. Det setter jeg pris på <3 🙂

    2. Skal prøves! Et spørsmål: bruker du enda proteinpulver, isåfall hvilket? Og spiser du enda questbarer, evt hvorfor ikke? Hilsen trofast leser som digger at du enda blogger❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg