DEILIG FROKOST MED PROTIENRUNDSTYKKER

Jeg elsker lange, late morgenen med x- antall kaffe og så en god frokost. Forresten, når jeg skriver x-antall kopper, så drikker jeg koffeinfri kaffe. Jeg er opptatt av å ikke få i meg for mye koffein. Det er ikke godt for helsen. Uansett, jeg er ikke hjemme hos meg selv, men har en liten miniferie på et døgn. I morges unnet jeg meg en lat morgen med kaffe og så laget jeg en deilig frokost med nybakte proteinrundstykker. Dette er en oppskrift jeg ikke blir lei. Den svirrer overalt på nettet og sosiale medier og er blitt en favoritt hos de fleste. 

Proteinrundstykker består av cottage cheese og havregryn. Jeg liker å bruke en miks av cottage cheese og gresk yoghurt, da synes jeg rundstykke blir mest saftig, samtidig som jeg foretrekker å bruke halvparten havregryn og halvparten et annet mel. I dag brukte jeg bokhvete. Du kan bruke speltmel, hvetemel, rugmel eller andre meltyper. Jeg tilsatte også litt frø. Det kan du sløyfe om du ikke vil ha frø i rundstykkene dine.

Deilig frokost med proteinrundstykker

3 egg
200 g cottage cheese 
200 g gresk yoghurt, eventuelt mer cottage cheese 
150 g havregryn 
150 g bokhvete
1 ts bakepulver
1 ss linfrø, kan sløyfes

1 ss solsikkefrø, kan sløyfes
1/2 ts salt 

Ha egg, cottage cheese, gresk yoghurt og havregryn i en bolle. Mos sammen med en stavmikser. Eventuelt kan du bruke en foodprosessor eller lignende. 
Bland så i resten av ingrediensene. 
La røren svelle i 5 minutter.
Fugt hendene dine i kaldt vann, da klistrer ikke deigen seg til fingrene dine, og form rundstykker. 
Stek på 180 grader i 20 -25 minutter. 

Vi hadde selvfølgelig godt pålegg til. Brunost, gulost, skinke, eple, paprika, tomat, røkelaks, kokte egg, syltetøy og appelsin. I tillegg ble det kaffe med Oatly ikaffen melk og litt kakaopulver. Den kombinasjonen der er så god. Det gir en ekstra god moccakaffe. Snakk om en deilig frokost.

Nå skal jeg hoppe i dusjen og komme meg på jobb. Ha en nydelig lørdag!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg