DEN BESTE GRØTOPPSKRIFTEN

God morgen dere ♥ I dag må jeg dele denne grøtoppskriften med dere! Jeg laget en stor porsjon av denne grøten i går og hadde dermed en super god grøt på en – to  – tre i dag. 

Jeg blandet femti femti havregryn og grøtris. Deretter kokte jeg det opp med melk, vann og litt salt. Resultatet er en utrolig fyldig, kremet og god grøt som smaker fantastisk godt. Har du ikke testet å koke havregryn med grøtris enda, gjør det snarest. Det er bare så godt! 

Den beste grøtoppskriften
Til 1 porsjon

35 g havregryn
35 g grøtris
3 dl melk
1 dl vann
1/3 ts salt

Bland sammen alle ingrediensene i en kjele.
Kok opp og la det koke i 10 minutter. 
Server.

Jeg anbefaler deg å doble eller firegange oppskriften når du først lager den. Det gjorde jeg. Da har du grøt til flere dager. Grøten holder seg godt i fire – fem dager i kjøleskapet og kan enten spises kald eller varmes et par minutter i mikroen. 

Selv synes jeg denne grøten er så god i seg selv at jeg foretrekker å spise den uten så mye topping. Sukringold og kanel holder for meg. I dag ble det i tillegg litt blåbær og valnøtter slik at grøtbollen skulle se ekstra fristende ut for dere. 
Håper du får en nydelig tirsdag 😀


Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Det så skikkelig godt ut, jeg elsker grøt i alle varianter 😀 Tenker du denne passer best til frokost eller kvelds typ ?
      Og du, masse masse god bedring Kristine, du er virkelig en tøff jente!!

    2. Det har jeg aldri prøvd men jeg er veldig glad i risgrøt. Jeg skal teste denne oppskriften 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg