DEN BESTE LOMPEPIZZAEN

Dere som har fulgt meg en stund, vet at jeg elsker lomepizza! Det er enkelt, raskt, kan varieres i det uendelige, er sunt og veldig veldig godt. I dag laget jeg det jeg tørr påstå er den beste lompepizzaen! Jeg laget nemlig en hvit lompepizzavariant som jeg toppet med hvitløk, salami og ost. Det ble så utrolig godt! Det er også viktig å steke lompepizzaene på den nederste rillen i ovnen. Da blir lompene ekstra sprø og gode.

Den beste lompepizzaen

Lomper 
Creme fraiche, gresk yoghurt eller kesam kan også brukes
Finhakket hvitløk
Rødløk i skiver
Paprika
Salami, jeg brukte Italiana Salami
Revet ost, jeg brukte Jarlsberg
Litt parmesan, kan sløyfes 
Salt og pepper

Legg lompene utover en bakplate. 
Smør på creme fraiche. Strø over finhakket hvitløk. 
Ha over revet ost og parmesan om du bruker det. 
Kutt rødløk og paprika i tynne skiver. Legg over lompene. 
Dryss ørlite salt og pepper på toppen. 
Stek på 225 grader nederst i ovnen i 8 -12 minutter. 
Server.

Når du lager lompepizza, kan du gjerne lage mange. Avkjøl lompene du ikke spiser på en rist. Pakk dem inn i matpapir eller i en lufttett boks og de holder seg godt et par dager. Kald lompepizza er faktisk skikkelig godt! Dessuten er det perfekt i matboksen.

Jeg håper du lar deg friste til å teste den beste lompepizzaen. Denne er i hvert fall det i mine øyne. Hva er din lomepizzafavoritt?

 

Kristine ♥ 

4 kommentarer
    1. Den hørtes veldig god ut. Jeg er glad i salami på pizza. Skal prøve oppskrifta i kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg