DEN PERFEKTE KOPP KAFFE

Du har sikkert hørt om bulletproff coffee eller fettkaffe? Det har vært en trend noen år. Jeg har vært en av de som har vært veldig skeptisk til denne kaffevarianten. Å tilsette smør i kaffen sin? Why? Det høres veldig merkelig ut! Men nå kryper jeg altså til korset og innser at jeg tok feil. Jeg elsker fettkaffe. Dette er virkelig den perfekte kopp kaffe!

Jeg har i flere måneder forsøkt å finne ut hva jeg kan spise før jeg trener på morgenen. Å trene på tom mage har vist seg å ha negativ effekt på hormonene for kvinner, og siden jeg har slitt med dette tidligere, vil jeg ikke trene fastende. Uansett hva jeg har forsøkt å spise / drikke før trening, enten det er en smoothie, proteinshake, egg, noen riskaker, eller lignende, føler jeg alltid at maten blir liggende i magen og jeg får ikke en optimal økt. Derfor bestemte jeg meg for å prøve fettkaffe. Og jeg forelsket meg med en gang! Ikke bare smaker denne kaffen helt magisk godt, for det gjør den, jeg får også en enormt mye energi og fokus. Det til tross for at jeg bruker koffeinfri kaffe!

Fettkaffen metter også veldig godt. I går for eksempel, drakk jeg fettkaffen før trening. På trening møtte jeg en venninne som lurte på om jeg ville være med å gå en tur etter at vi hadde trent, noe jeg ville. Etter gåturen fikk jeg dårligere tid enn forventet og hadde en skypeavtale med en coaching kunder. Vips var klokken to og jeg hadde fortsatt ikke spist. Likevel kjente jeg meg ikke shaky i kroppen eller slet med lavt blodsukker. Fettkaffen gir en jevn og stabil energi, og en god metthetsfølelse. 

Den perfekte kopp kaffe
Til 1 person

3 dl kaffe, jeg bruker koffeinfri
0,5 dl kokoskrem, eller annen melk
1 ss smør, jeg bruker Rørosmeieriet
1 ss MCT olje
1/4 ts kanel
1/4 ts havsalt

Ha alle ingrediensene i en blender. 
Kjør i 20 sekunder.
Da får du en kremet og deilig kaffe.
Noen ganger, slik som i dag, putter jeg bare alle ingrediensene i en flaske og rister godt. Da slipper jeg å vaske blenderen. Så heller jeg det over i et glass. 

Nyt. 

MCT er en olje som er kjent for å gi energi, god konsentrasjon og fokus. Dette er faktisk et fettstoff som ene og alene blir brukt som energi i kroppen og som ikke lagres som fett.  Jeg anbefaler at du starter forsiktig med MCT olje. Gjerne 1/2 til 1 ts. Hvis du starter med 1 ss kan du oppleve å måtte løpe på toalettet, da den kan virke lakserende i starten. Been there, done that. Start med 1 ts. Ta dette i 3 – 5 dager og økt så til 1 ss.

De siste ukene har jeg kun drukket den perfekte kopp kaffe på morgenen før trening, og jeg virkelig elsker det. Det er blitt min morgenkos, ettersom den smaker så godt, i tillegg til at jeg har skikkelig god konsentrasjon og godt med energi på trening, samt at jeg ikke føler noen form for blodsukkerfall etter trening. Det er en god følelse! Denne kaffen anbefales absolutt!
Har du testet fettkaffe?

 

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Karoline
      Tenker du på MCT oljen? Den kommer med et fint vippelokk. Vipper bare lokket på igjen og har den på kjøkkenbenken eller i kjøkkenskapet 🙂

    2. Drikker ikke kaffe men testa den kokoskremen du la ut på insta i teen. Sykt digg. Skal teste det her også. Må bare handle først!! Haha.

    3. Lurer på det samme. Hvilke merke bruker du? Har kjøpt MCT før hvor jeg får løs mage 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg