DET BESTE JEG VET FOR TIDEN – BLÅMUGGOST OG PEPPERKAKESMAK

                                                                                                                                                                                            Inneholder add-linker

Altså, dette er faktisk det beste jeg vet! Jeg er veldig glad i ost generelt, brie og blåmuggost går det relativt mye av hos meg. Nå i julen har jeg helt dilla på ost i kombinasjon med pepperkakesmak og noe søtt, blir det rett og slett helt himmelsk godt! Har du testet blåmuggost og pepperkaker? Om ikke – gjør det med en gang!

Dagens lunsj  ble nettopp pannekaker, en proteinpannekakevariant med pepperkakesmak, sammen med blåmuggost og yacon sirup.  Her kan du også bruke andre typer ost som chevre og brie, og annen type søtning som honning eller chutney. Du kan selvfølgelig også servere pannekakene med helt annet pålegg. Eller spise de som de er. De er saftige, gode og mettende. Og du, vil du ha vanlige proteinpannekaker som ikke smaker jul; dropp pepperkakekrydderet.

Saftige pannekaker
Til 1 person

2 egg
40 g mel, jeg brukte 20 g havremel og 20 g speltmel
20 g vaniljeprotein, jeg har brukt french vanilla, eventuelt mer mel
ca 100 g cottage cheese, eventuelt kesam eller yoghurt
1 ts sukringold
Valgfritt: pepperkakekrydder – 1/2 ts kanel, 1/2  ts kardemomme, 1/4 ts ingefær, 1/2 ts ingefær
1 ts bakepulver
1/3 ts salt

Bland sammen alle ingrediensene. Mos blandingen med stavmikser. Dette er ikke nødvendig om du bruker kesam eller yoghurt. Stavmikseren er kun til for å mose klumpene i cottage cheesen. 
Tilsett gjerne litt mer mel om du vil ha tykkere pannekaker eller litt mer væske om du vil ha tynnere pannekaker.
Stek pannekaker i en panne på middels varme i 1 -2 minutter på hver side.
Jeg steker i litt kokosolje.
Server.

Mmmm…. Dette er virkelig det beste jeg vet for tiden. Peppekakesmak og blåmuggost er bare så godt! Du kan også prøve å bytte ut den vanlige kjeksen du serverer til ostefatet med pepperkaker. Det er kjempe godt.

Nå skal jeg komme meg på jobb. Juleferien er over for min del og jeg jobber resten av romjulen.
Håper du nyter tiden med familie og venner, og at du tar godt vare på deg selv. Fortsatt god romjul!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Beate
      Det er jo så godt! Da må du virkelig gi deg en ny sjanse. Prøv blåmuggost med litt honning på lomper. Det er min ultimate favoritt. Velger faktisk det over sjokkis any time! 🙂

    2. Jeg må nok gi det en sjangse altså! 😉 Sikkert 15 år siden jeg smakte blåmuggost, og den gang syntes jeg ikke noe om det, hehe! Men nå i voksen alder liker jeg alt jeg smaker på, så tipper det blir en hit! 😉 Det så utrolig godt ut! 😀
      Klem! <3

    3. Jeg er veldig glad i ost men har ikke prøvd ost med pepperkaker. Det skal jeg lage i dag. kanskje også ta rødvin til eller gløgg =)=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg