DIY PÅSKEPYNT – SØTE EGGVASER MED BLOMSTER

Selv om påsken blir ganske annerledes for de aller fleste i år,  er det viktig å gjøre det beste ut av situasjonen. Hytteturen som jeg hadde gledet meg til, med skiturer, kviklunsj, sol, og snø, ble til jobbing på legevakten og corona. Men slik er det bare. Og jeg må jo innrømme at jeg er utrolig stolt og glad for at jeg kan hjelpe samfunnet og de som trenger det i disset tider.

Til tross for at det blir en påske uten hytte og uten de store sosiale sammenkomster, kan vi likevel kose oss. For meg er det viktig å gjøre det ekstra koselig hjemme i disse tider. Påsken er her, uansett hva vi gjør eller hvor vi befinner oss. I dag har jeg derfor laget påskepynt. Jeg laget disse super søte blomstervasene av eggeskall. Det var faktisk Finn Schjøll som, inspirerte meg til å lage disse. Han var nemlig på god morgen Norge forrige uke og viste frem lignende blomsterdekorasjon. Da ble jeg så inspirert, så i dag lagde jeg en lignende selv.

Jeg valgte å lage en variant som henter i stuevinduet og en som står på stuebordet. Så spurte jeg naboen pent om jeg kunne få noen blomster av henne, og det fikk jeg lov til. Dermed har jeg pyntet opp stuen med påskepynt og søte eggvaser med blomster.

Diy påskepynt – søte eggvaser med blomster

Egg
Liten nål
Tråd
Lim
Blomster, grener eller små grønne blader

Klekk egg på den ytterste delen av egget, slik at du blir sittende igjen med et eggeskall hvor toppen av egget er borte. Og dere, vær så snill å bruk eggene. Ikke kast dem. Eggerøre, vafler, vaniljekrem, bakst. Det er så mye du kan bruke eggene til!
Skyll eggeskallene.
Nå kan du velge om du vil ha hengende eggvaser eller stående.
For stående eggvaser, lim minimum tre eggeskall sammen, eventuelt flere  
For hengende eggvaser, bruker du en nål til å forsiktig stikke hull i på hver side av øvre del av eggeskallet. Før tråden inn i hullene og heng opp vasene.
Fyll på med blomster.

Ble ikke eggvasene søte? Hos meg ble det litt mer påskestemning i stuen med gang.
Da er det bare å si god skjærtorsdag. Gjør det beste ut av denne påsken. Ta vare på deg selv og de rundt deg. 

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Så koselig! 😄 Vi får bare kose oss så godt vi kan alle sammen. Jeg er super stolt av helsevesenet! God påske fine deg! Håper du nyter litt innimellom jobbingen! Rolig påske alene her, men det går så fint!
      God klem! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg