DU KLARER DET

Jeg og chins har alltid vært gode venner de siste årene. Jeg og knebøy derimot, vi har vært det stikk motsatte! Nå som treningssentrene har vært stengt, kan jeg ikke huske sist gang jeg trente knebøy med stang. For meg er det en slags hat (og bittelitt elsk) – øvelse. Jeg føler meg svak, samtidig som jeg synes det er utrolig tungt. Da det er en av de mest funksjonelle øvelsene og en øvelse som er kjempe bra for å bygge styrke og muskulatur både i underkropp og core, er det en øvelse jeg vil gjøre fast på trening. 

Treningssentrene har nå vært oppe en uke her jeg bor. Og jeg har fortsatt ikke tatt en eneste knebøy! I dag måtte jeg ta en real alvorsprat med meg selv.

Noen ganger må man rett og slett gjøre ting som ikke er så moro. Det sa jeg til meg selv, på vei til trening. Du har nok ikke alltid lyst til å gå på jobb eller alltid lyst til å pusse tenne. Jeg har i hvert fall ikke det. Likevel gjør vi det. Litt sånn er det også med trening og knebøy. I hvert fall for min del. Noen ganger må man bare bestemme seg for det og så si til seg selv ‘du klarer det’. Det er jo ingen som våkner opp en dag å er verdens sterkeste i knebøy. Skal en bli god i noe, må man jobbe for det kontinuerlig. Og da vil det alltid komme dager som er bedre enn andre. Slik gjelder alle aspekter av livet. Når alt kommer til alt, er det viktigste å ikke gi seg.

I dag satt det ekstremt langt inne å skulle gjøre knebøy. Som nevnt over, har jeg sluntret unna knebøy siden treningssenteret. Og jo lenger tiden går, jo vanskeligere føles det å skulle gjøre knebøy igjen. I dag bestemte jeg meg for at det måtte bare ta slutt! Jeg rettet meg opp i brystet, så meg selv i speilet og så høyt ‘Du klarer det’. Da ble jeg faktisk litt gira. Jeg kjente meg med en gang litt høyere i hatten. Hell Yeah, jeg klarer det! Jeg gikk inn på treningssenteret og gjennomførte knebøyen. Nei, jeg ble ikke automatisk supersterk. Men jeg vet at om jeg fortsetter, vil jeg med tiden blir sterkere.

Min oppfordring til deg i dag, er altså du klarer det. Uansett hvilke aspekter av livet det gjelder, om det er parforhold, studier, jobb, økonomi, trening, eller noe helt annet er å jevnlig fortelle deg selv ‘du klarer det’. Det vil være gode dager og mindre gode dager. Tro på deg selv og at du har evnen til å komme dit du ønsker å komme. Du vil vokse ekstremt mye på det. Gå inn på treningssenteret i dag og legg på noen ekstra kilo. Du klarer det. Eller ta opp den lønnsforhåndlingen med sjefen som du har utsatt en evighet. Du klarer det!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Ida
      Man kan ikke være god i alle øvelser, eller hva? 😉 Hihi… Øvelse gjør mester. Også blir man jo alltid bedre med tiden: Ha en super uke selv Ida <3

    2. Kjenner meg sååå godt igjen med knebøy 😀
      Treningssenteret er fortsatt stengt her, men skal absolutt ta det opp igjen når det åpner 🙂 Ha en nydelig uke videre, Kristine<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg