DU MÅ ØVE PÅ Å HA EN POSITIV TANKEGANG

God morgen. Det er kanskje litt tidlig på morgenkvisten for å snakke om positive tanker, men jeg gjør det likevel. Fordi jeg synes det er så viktig! Jeg snakker jo en del om nettopp dette, og jeg får ofte spørsmålet ‘hvordan får du til å tenke så positivt?’ Svaret er utrolig kjedelig; jeg har øvd masse. Du må faktisk øve på å ha en positiv tankegang.

Det som er viktig å huske på, er at du aldri kan snu negative tanker til positive på en, to, tre. Det er som alt annet; du må øve på det. Øvelse gjør mester! Jo mer du øver på positive tankemønstre og positive vaner, jo lettere vil det bli for deg å bruke dem i hverdagen og de vil komme mer naturlig.

Er du en av dem som ser deg selv i speilet på morgenen mens du pusser tenner og hakker på deg selv, fordi nesen er litt skjev, puppene litt forskjellige eller magen litt stor? Da er det på tide å endre den vanen!  Begynn i det små ved å pusse tennene i gangen eller på kjøkkenet, et sted hvor det ikke er speil. Etter hvert kan du forsøke å pusse tenner foran speilet og si noe pent til deg selv isteden. Små gradvise endringer er altså veien å gå.

Gjør enkle endringer slik at du er i et miljø og lever i de vanene hvor de negative tankene ikke jager deg like lett. Gjør det vanskeligere for negativiteten å vokse! Det å skulle være glad i seg selv og jobbe med å elske seg selv, er ikke lett, men ved å legge til rette og øve, vil det bli lettere og lettere.  Og det er virkelig verdt det, så start i dag med å legge til rette og øv på å ha en positiv tankegang.

Med det håper jeg du får en skikkelig, skikkelig bra helg. Øv på dette med å ha en positiv tankegang. God lørdag!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg