EN DAGLIG DOSE KOLLAGEN

                                                                                                                                                                                             Inneholder add-linker

Dere som føler meg på sosiale medier, har kanskje fått med dere at jeg har begynt å bruke kollagen. Kollagen har vært i vinden det siste året og jeg må si at jeg er blitt bitt av basillen og blitt fan jeg også!

Jeg har på meg Skins A400 tights, BetterBodies astoria topp og BetterBodies highbride genser

Kollagen er det proteinet vi har mest av i kroppen. Det finnes godt over tjue forskjellige typer kollagen og disse utgjør mesteparten av proteinene vi har i hud, leddbrusk, sener og ben.   I dag får de fleste av oss i oss for lite kollagen. I “gamle dag” brukte vi hele dyret, kokte kraft og lignende. I dag spiser vi fortsatt mye kjøtt, men vi bruker oftest fileter og rene kjøttstykker og får derfor i oss lite kollagen.

  

Jeg har lagt til 1 ss i Pure kollagen morgenkaffen min slik at jeg får en daglig dose kollagen. Da lager jeg bare kaffen som vanlig, jeg bruker koffeinfri kaffe, og rører ned 1 ss med kollagenpulveret. Kollagenpulveret løser seg lett opp i vann og gir ingen bismak.

Men hvorfor er jeg blitt kollagenfan? Jo, kollagen har en rekke helsefordeler for kroppen vår. Det kan blant dempe betennelser, motvirke aldringstegn, motvirke smerter i ledd og ha en gunstig effekt på tarmene våre. Kollagen er også viktig for negler, hud og hår og kan gi sterkere negler, mer glansfult hår, smidigere hud og mindre rynker. Glysin som finnes i kollagen har også vist seg å være bra for restitusjon og gi bedre søvn. Hva er det ikke å like? Pure kollagen er laget av hundre prosent fisk og inneholder ikke kostfiber, karbohydrater eller fett.

Kollagen kan også blandes i annen drikke eller tilsettes i smoothie, havregrøt og lignende. Eller du kan blande det med litt vann og ta deg som en kollagenshot. Har du hoppet på kollagenkjøret?

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Slik jeg har forstått det av den forskningen jeg har lest, er typ1 kollagen, altså fiskekollagen, spesielt bra for hår, negler og skjelett. Men jeg skal innrømme at jeg er usikker. Jeg er langt fra noen ekspert, så jeg tar gjerne imot god forskning på dette feltet 🙂

    2. Nå har vel ikke kollagen fra fisk like egenskaper som kollagen fra storfe, med tanke på at fiskekollagen kun inneholder én av to ulike typer, mens storfe inneholder begge typene kollagen? Hvertfall utifra hvordan jeg har forstått det 🤷🏼‍♀️

    3. Jeg har tatt kollagen fast i to år. Det beste og eneste tilskuddet jeg tar. Gjort så mye for magen kim, håret mitt og huden min. Glad flere går fått øynene opp for kollagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg