EN OPPDATERING FRA CANCUN

Hei denne søndagen. Nå har det vært stile fra meg en hel uke. Og det er rett og slett fordi jeg har vært i feriemodus og denne byen har tatt meg med storm.  Jeg må innrømme at jeg hadde ingen anelse om hva som ventet meg i Mexico og Cancun. Denne byen er virkelig noe for seg selv. ! Vi hører ofte folk si at New York er en levende by, men Cancun tar dette til nye høyder. Her er det liv, glede og varme døgnet rundt. Her er noen bilder fra de siste dagene.

Den første dagen min fikk jeg et par timer på stranden før det begynte å regne. Vannet her er krystallblått og hekt jkart, Det er så mye finere enn hva det ser ut på bilder. Det må rett og slett opplevelse.

En av de første dagene jeg var her, var jeg med på en street art tour. Det er utrolig mye lekker street art her nede. Vi gikk rundt i to timer mens guiden fortalte om de forskjellige kunstverkene. Så mye farger og inspirerende farger.

På torsdag besøkte jeg Chicken Itza, som er et av verdens syv underverk. Chicken Itza er en eldgammel ruineby som ble bygget i år 500. Jeg synes det er utrolig fascinerende hvordan de for 1500 år siden klarte å flytte slike stener og bygge slike bygninger. Tenk at de har gjort dette helt uten de hjelpemiddlene vi har i dag. Byen ble forlatt på 1300 tallet. Trolig på grunn av opprør, og har siden da stått tom.

Jeg har spist så mye god mat. Masse tacos (med tilhørende øl). Et av de beste måltidene jeg har hatt er denne tacomiddagen hvor jeg spiste på en lokal tacoresturant i downtown. Jeg møtte en fyr på treningssenteret jeg trener på, som tok meg med hit, og det var fantastisk godt. Den ene tacoen inneholder oksetunge, den andre oksemange og så er det den klassiske pork al pastor. Alle smakene var bare så perfekt sammensatt!

Leilighetskomplekset jeg bor på, har nydelig veranda hvor jeg hver eneste dag har drukket kaffe og kost meg. Dette bildet er fra i går hvor jeg bare satt der og koste meg i solen.

Ellers har jeg besøkt Valladolid, cenote Semaal, spist enda mer taco, vært på tequila tasting, hatt et par treningsøkter, møtt masse hyggelige mennesker og utforsket byen. Jeg har faktisk bare vært på stranden noen timer. Det er noe jeg kommer til å prioritere mer de kommende dagene.
Nå skal jeg hoppe i dusjen og så finne et hyggelig sted å spise middag.  I morgen drar jeg til Tulum. Jeg har på følelsen at Tulum er enda mer sjarmerende enn Cancun. Som jeg gleder meg!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg