EN ROSA SMOOTHIEDRØM

                                                                                                                                                                             Inneholder add-linker

Drikker eller spiser du smoothien din? Jeg er fan av å spise den. Slik har jeg alltid vært. Jeg liker å spise maten min fremfor å drikke den. Slik er det også med smoothie. Jeg får en måltidsfølelse og føler meg mer mett når jeg spiser den fremfor å drikke den.

I dag laget jeg en rosa smoothiedrøm til lunsj. Som vanlig puttet jeg frossen blomkål i smoothien. Det er blitt en favoritt hos meg. Det tilfører litt ekstra næring og fiber, samtidig som det gir en god konsistens og ingen smak. Har du ikke frossen blomkål, kan du sløyfes dette.

En rosa smoothiedrøm
Til 1 person

200 g frosne jordbær
200 g smoothiemiks – rema1000 sin er den beste. Den inneholder mango, banan og ananas
1 god håndfull frossen blomkål, ca 150 g
1 dl tykk kokosmelk, eventuelt 0,5 dl væske
1 egg
1 ss tahini, kan sløyfes men gir en utrolig god og kremet konsistens, samt tilfører sunt fett

20 g caseinproteinpulver, jeg har brukt creamy vanilla*
1/3 ts vaniljepulver

Ha alle ingrediensene i en blender eller foodprosessor. 
Kjør til en jevn, tykk smoothie. 
Tilpass væskemengden etter hvor tykk / flytende du ønsker smoothien din. 
Hell i en bolle eller et glass. 
Server med en gang eller sett i fryseren i 30 minutter for en ekstra tykk konsistens. 

*har du ikke proteinpulver kan du bytte ut dette med andre proteinrike matvarer som et ekstra egg, cottage cheese, kesam eller lignende. Tilpass gjerne da væskemengden og tilsett gjerne litt ekstra søtning.

Jeg toppet smoothien med cashewnøtter, en halv choco brownie proteinbar i biter, kakaonibs, puffet ris og mango. Nam!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Sara
      Puffet ris er en fin karbohydratkilde, spesielt for de med tarmproblemer eller IBS. Hvit ris og også da puffet ris, er en matvare som svært få reagerer på 🙂 Jeg bruker det fordi 1: jeg liker konsistensen og at det smaker godt. 2: få opp karbohydratmengden i et måltid, uten å få magevondt.

    2. Den miksen fra Rema er så sykt god. Smoothie din så gogså sykt god ut 🙂

    3. Er det noe grunn for at du bruker puffet ris? Det er vel ikke noe særlig næringsstoffer i det?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg