EN SKIKKELIG DEILIG GRØTBOLLE

                                                                                                                                                                                              Inneholder add-linker

God morgen go’inger. Håper dere har sovet godt, er uthvilt og klar for en ny dag. Jeg sitter her med en skikkelig deilig grøtbolle og lader opp til tirsdagsøkten!

Jeg gjorde en ny vri på havregrøten. Jeg puttet peanøttmel, egg og vaniljeprotein i grøten. Det ble så utrolig godt! Det blir som en deilig, søt og salt peanøttgrøt. Det var rett og slett super godt! Grøten blir også ekstra kremet og fyldig når du har, peanøttmel, egg og / eller proteinpulver i grøten. Samt at den blir mer næringsrik og proteinrik.

En skikkelig deilig grøtbolle
Til 1 porsjon

1,5 dl havregryn
2 ss peanøttmel, eventuelt peanøttsmør
3 dl melk
1 dl vann
1/2 ts salt
1/2 ts kardemomme
1 ts kanel
1 ss sukringold
1 egg
20 g vaniljeprotein, jeg har brukt french vanilla, kan sløyfes

Ha havregryn, melk og vann i en kjele.
Kok opp. La koke i ca 10 minutter om du bruker store havregryn. Eventuelt kortere om du bruker små.
Når grøten har blitt noe tykkere, blander du i salt, kanel, kardemomme, sukringold, proteinpulver, peanøttmel og egg.
Rør godt rundt og kok i ytterligere 1 minutt.
Server.

På toppen har jeg gresk yoghurt, peanøttkrem (1 ss peansøttsmør blandet med 1 ts fibersirup, 1/4 ts salt og 1 ts gresk yoghurt),  mandler, valnøtter, pistasjnøtter, kokoschips, samt frosne bringebær og blåbær.

Den grøtbollen her sammen med en kopp kaffe gav en skikkelig deilig start på dagen. Nå må jo resten av dagen bli bra!
Ha en herlig tirsdag.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Der var det mye digg i en skål. Egg i grøten spiser jeg hver dag. Det er skikkelig digg 🙂

    2. Dæven. Den der ser skikkelig skikkelig god ut. Noe annet enn min grøt med proteinpulver 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg