EN SKIKKELIG GOD GRØNNSAKSFORM AKA LASAGNE

Denne grønnsaksformen alla lasagne var gårsdagens middag. Og til min store glede, har jeg rester i dag. Dagens lunsjmatboks ble rester av grønnsaksformen sammen med salat. Det kaller jeg en bra mandagslunsj!

I denne formen har jeg lurt inn godt med grønnsaker. Jeg har brukt squash som lasagneplater, og puttet inn ekstra med paprika og sopp. I ettertid tenkte jeg at det sikkert hadde vært veldig godt med rotgrønsnaker i formen. Det er jo høytid for rotgrønnsaker. Prøv gjerne å bytt ut sopp og paprika med for eksempel gulrot og sellerirot. 

Grønnsaksform ala lasagne
1 stor form

2 pakker kjøttdeig eller karbonadedeig
1 løk
200 g sopp
1 squash
1 paprika
2 hvitsløksfedd
1 boks hakkede tomater
1 glass tomatpure
1 dl vann
Krydder: jeg har brukt 1 ss basilikum, 1 ss oregano, 1 ts salt, 1/2 ts pepper, 1/2 ts chili
2 egg
1 liten boks cottage cheese, 200 g 
1/2 ts muskatnøtt

Finhakk hvitløk og ha i en kjele sammen med en klatt smør. Stek kjøttet sammen med hvitløken. 
Del løk, sopp og paprika i terninger. Ha i hakkede tomater, tomatpure, vann og krydder. La koke i 5 minutter.
Bruk en ostehøvel til å dele squash i tynne strimler. 
Bland sammen eggene med cottage cheese og muskatnøtt. 
Finn frem en form. Start med et lag kjøttsaus, ha så på eggeblandingen, legg på squashstrimler, fortsett med kjøttsaus, eggeblandingen og quashskiver. Fortsett til det er tomt for kjøttsaus og eggeblanding. 
Topp med ost.
Stek på 225 grader nederst i ovnen på 225 grader.
Server.

Dette er en grønnsaksform som jeg er rimelig sikker på at vil falle i smak hos liten og stor. Og en perfekt måte å få i seg litt ekstra grønnsaker om man har problemer med det. God middag og god mandag dere!

 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg