EN SKIKKELIG GOD OG ENKEL FISKEBURGER

I dag laget jeg en skikkelig god og enkel fiskeburger! Fiskeburger er en favoritt hos meg. De kan spises både kalde og varme, og er en sunn og god proteinkilde man kan kjøpe ferdiglaget. Med et par enkle steg kan fiskeburgeren forvandles til et super lekkert måltid.

I dag serverte jeg fiskeburgerne i hamburger brød med en fetakrem og hurtigsyltetrødløk, samt ovnsbakte lilla søtpotetbåter. Vips ble fiskeburgeren til et festmåltid! Så godt altså! 

En skikkelig god og enkel fiskeburger

Hamburgerbrød
Fiskeburger, jeg liker de med 86 % fisk
Tomater
Grønt, jeg brukte ruccola
Fetakrem, se oppskrift under
Hurtigsyltet rødløk, se oppskrift under

Om du vil varme fiskeburgerne, liker jeg best å gjøre det i stekeovnen på 200 grader i 6 -8 minutter. Ha hamburgerbrødene i ovnen med fiskeburgerne de siste 3 minuttene. 
Legg bunnen på hamburgerbrødet på en tallerken. Ha over salat og cherrytomater. Smør på fetakrem.
Legg over fiskeburger og syltet rødløk. Topp med den siste delen av hamburgerbrødet.  
Server.

Fetakrem
Kesam
Fetaost
Hvitløk

Til 2 hamburgere brukte jeg 100 g kesam, ca 40 g fetaost og 1 hvitløksfedd.
Finhakk hvitløksfeddet. Bland med kesam og fetaost. Mos godt sammen med en gaffel.

Hurtigsyltet rødløk
1 rødløk
1 dl vann
0,3 dl edikk
2 ss sukringold
1/2 ts salt

Bland vann med edikk, sukringold og salt. Kok opp.
Kutt løken i tynne skiver. Ha løken over i væsken. La trekke i 3 -4 minutter.
Hell så av væsken og avkjøl.

Både fetakrem og hurtigsyltet rødløk er mat som vil passe til mye annet enn fiskeburger. Syltet rødløk er kjempe godt på taco eller for å sette en ekstra piff på en salat. Fetakrem passer godt som tilbehør til kylling eller svin, som en dressing på en salat eller som pålegg på knekkebrød og brødskiver.

Der har du en knall god, sunn og rask fiskeburger. Å, som jeg elsker slike enkle hverdagsmiddager!


Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg