EN SKIKKELIG GOD OG SUNN FRAPPE

                                                                                                                                                                                                   Inneholder add-linker

Frappe og iskaffe er et must på denne tiden av året! Normalt lages frappe med sukker og fløte. Med noen enkle grep kan man lage en hjemmelaget variant selv selv som er langt sunnere. Det viktigste er at du har en god blender som knuser is. Jeg foretrekker i hvert fall at frappen blir som slush. Dette er en deilig slushfrappe med smak av sjokolade og kaffe. Den er avhengighetsskapende!

En skikkelig god og sunn frappe
Til 1 person

1 dl kald kaffe eller 2 ts pulverkaffe + 1 dl varmt vann (jeg bruker koffeinfri)
1/3 ts vaniljepulver
Bittelitt salt
1 dl melk, jeg foretrekker tykk kokosmelk
1 ts kakaopulver
1/2 ts sukringold
1 ss sjokoladeprotein, jeg har brukt double rich chocolate, kan sløyfes
2 håndfulle med isbiter

Ha alle ingrediensene i en blender. Jeg bruker økologisk pulverkaffe og har da først i pulverkaffen og varmt vann slik at pulveret løser seg opp. Deretter har jeg i resten av ingrediensene.
Kjør i en blender eller foodprosessor til en deilig frappe.
Smak deg gjerne til med kakaopulver og søtning. 

Årsaken til at jeg foretrekker tykk kokosmlek, stort sett bruker jeg den økologiske kokosmelken til SantaMaria, er fordi jeg synes det gir en tykkere og mer kremet konsistens. I tillegg liker jeg å ha oppi litt sjokoladeprotein for å få en enda tykkere og mer kremet konsistens. Dette kan sløyfes. 

Dette er en skikkelig god frappe som kommer til å bli drukket mye i sommer. Håper du lar deg friste og får en ny favoritt!
Fortsatt god søndag. 

 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg