EN SUPER GOD POWER BOWL PÅ 10 MINUTTER

Til middag i går laget jeg en super god power bowl på bare 10 minutter. Denne har thailandske vibber, er full av næring og masse deilig smak.

Jeg hadde biffrester i kjøleskapet i tillegg til lever. Jupp, lever. Lever er faktisk noe av det mest næringsrike du kan spise. Jeg blandet leverbitene med mørbradfilet. Å blande leverbiter med annet type kjøtt, gjør at du ikke smaker leversmaken. Prøv det! I denne oppskriften kan du bruke den proteinkilden du har tilgjengelig og liker godt. Kyllinglår, kyllingfilet, svin, hvit fisk, linser, kikerter, ja, mulighetene er mange. Grønnsakene kan du også variere etter hva du har tilgjengelig-

En supergod power bowl på 10 minutter
Til 1 person

Ønsket mengde proteinkilde i biter, jeg brukte ca 150 g mørbrad biff og 2 ss lever som jeg skar i terninger
1 håndfull brokkoli i buketter 
1 gulrot i staver
1/4 løk
1/3 ts salt og 1/3 ts pepper
1 ss soya saus
1 ss olje, jeg brukte kokosolje
2 ss vann
1/2 lime, saften
1/2 ts honning
Litt finhakket chili og hvitløk

Avokado, mango og hemfrø til topping

Ha en klatt smør eller olje i en stekepanne.
Ha i proteinkilden din. Stek raskt til den nesten er ferdig. Ta den så ut av pannen.
Ha brokkoli, løk, gulrot, chili og ingefær i stekepannen. Stek i 2 -3 minutter.
Ha så i proteinkilden, soyasaus, vann, limesaft, honning og olje. 

La det hele koke opp og la det så koke i cirka 1 minutt. 
Hell over i en bolle og topp med mango, avokado og hemfrø. Gjerne også litt ekstra limesaft.
Nyt.

Vips så har du en skikkelig god og næringsrik power bowl på bare 10 minutter. Sunn mat trenger absolutt ikke ta lang tid. Denne retten er perfekt som en rask middag eller som en ekstra god lunsj. Uansett vil den fylle kroppen din med både fiber, proteiner, vitaminer og mineraler. God for kroppen og godt for smaksløkene!

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Sunniva
      Jeg er litt skeptisk til de, da det er mye antibiotikabruk og lignende som lett setter seg i innmat. Meny selger kyllinghjerte fra Holte. Jeg personlig ville nok heller valgt de, så slikker man alle “giftstoffene”. Men nå skal det sies at jeg er nerd og er litt påpasselig på sånt. Hihi 🙂

    2. Anonym
      Jeg kjøper det gjennom Rekoringen så jeg får gressforet kjøtt. Men du kan nok også få meny til å bestille det inn eller gjennom en lokal slakter 🙂

    3. Digger at du spiser lever og tørr 0 være litt annerledes enn alle andre. Du går lissom din vei. Kult å følge med på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg