EN TYPISK MORGENØKT HJEMME

                                                                                                                                                                                           Inneholder add-linker

God morgen lørdag. Jeg er akkurat ferdig med en morgenøkt og klar for å ta dagen med storm! Denne uken har jeg “bare” hatt to treningsøkter. To løpeturer. Pluss økten jeg nettopp har gjort selvfølgelig. Jeg sier “bare” i anførselstegn da to treningsøkter er lite for å være meg. Men to treningsøkter er langt bedre enn ingen og for deg er to økter kanskje bra. Husk at vi må alle ta utgangspunkt i der vi er og ens eget liv. 

Ettersom jeg har hatt såpass få økter til å være meg, var jeg fast bestemt på å ta meg en morgenøkt i dag. Jeg bestemte meg for det allerede i går.

Når jeg har en slik typisk morgenøkt hjemme, gjør jeg alltid ting klar før jeg legger meg kvelden i forveien. Jeg legger frem alt og planlegger alt. Ettersom det var fredag i går og jeg viste det ble litt sent, la jeg frem en Nocco og treningsantrekket; Power tank, scrunch shorts, Bronx topp, Adidas sko og Boom headsett. I tillegg hadde jeg laget klar en shake med Bcaa og kreatin. Når vekkerklokken ringte i morges, kunne jeg bokstavelig talt hoppe i treningsklærne, samtidig som jeg drakk Noccoen og shaken min, og dermed fikk i meg koffein og litt ekstra futt i rumpen. I tillegg satte jeg på musikk fant frem arket med den planlagte økten og bare satte i gang. Når jeg har alt klart på forhånd på den måten, kan jeg omtrent gå halvsovende inn i en treningsøkt!

En typisk morgenøkt hjemme består av 5 minutter oppvarming. Her gjør jeg mobilitetsøvelser, rolige knebøy med egen kroppsvekt, push ups og lignende. Deretter går jeg på en styrkedel. Stort sett trener jeg hele kroppen og gjør 5 -6 øvelser. I dag brukte jeg 2 kettlebells på 8 kilo og 1 treningsstrikk.

Dagens morgenøkt hjemme
Knebøy med strikk og kettlbells
Stående roing med kettbells
Liggende brystpress med kettbells
Hip thrust med strikk og kettbells
Skulderpress med kettbells
Planke

Jeg gjorde da alle øvelsene etter hverandre i en sirkel, 15 -20 repetisjoner på hver øvelse, 1 minutt på planke, og gjentok så 3 slike runder med en pause mellom hver runde. Det blir en god morgenøkt på omtrent en halv time.

Jeg kommer helt klart til å fortslette å trene hjemme selv om treningssenteret åpner på mandag. Nå er jeg blitt såpass glad i hjemmetrening, spesielt tidlig på morgenen, at jeg ikke bare vil trene på treningssenteret. Enn så lenge er jeg litt usikker på hvordan jeg skal kombinere det, det vil tiden vise. Om det er ønskelig, kan jeg oppdatere dere når jeg finner en rutine her.

Nå skal jeg hoppe i dusjen, spise frokost og sette igang med dagen. Håper du får en nydelig lørdag!

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Beate
      Helt enig. Når man trener hjemme på morgenen er man på en måte ferdig på en, to, tre og har hele dagen foran seg. Perfekt når man vil ut å nyte deilige sommerdagen. Ha en super lørdag gode du. Klemmer <3

    2. Hærlig å ha økten unnagjort på morgenen! 😀 Jeg kommer også til å trene en god del hjemme fremover, selv om sentrene åpner. Det ble veldig bra etter hvert og jeg liker det sååå godt! Spesielt hærlig nå på sommeren syns jeg. Kan ta det litt ut i fra været og litt sånt. Blir nok en kombinasjon fra høsten av. Ha en flott Lørdag, gode deg! Klemmer! <3

    3. Jeg gleder meg også skikkelig til mandag. Er ikke så glad i hjemmetrening enda 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg