ENKEL HJEMMELAGET PINNEIS

                                                                                                                                         Inneholder add-linker

Sommer betyr is. Jeg rett og slett elsker det varme og deilige været vi har i disse dager. Sommerfølelsen har virkelig kommet for å bli. Da er det deilig å kunne ta seg en is…. eller tre. 

I går laget jeg enkel hjemmelaget pinneis. Disse tok bare tre minutter å lage! Så må man riktignok vente på at isen stivner i fryseren. Og det kan jo ta fryktelig lang tid om du er like utålmodig som meg. Men det er verdt det! Vips har du super sunne pinneis du kan kose deg med. Håper det smaker

Enkel hjemmelaget pinneis
Til 4 is 

1 banan, jeg brukte frossen banan
150 g jordbær, gjerne frossen
3 ss kakaopulver
1/2 ts sukringold
1/4 ts vaniljepulver
1/5 ts salt
100 g yoghurt, jeg har brukt kokosyoghurt
Valgfritt: 2 ss sjokoladeprotein, jeg brukte double rich chocolate

Mos sammen alle ingredienser med en stavmikser eller blender. 
Smak deg til med kakaopulver og søtning. 
Hell i isbitformer. 
Sett i fryseren i minimum 4 timer. 
Spis!

Jeg gjorde isene litt ekstra fine og toppet med smeltet mørk sjokolade og litt hakket kokosflak

 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg