ENKEL JUKSE BACALAO

Bacalao er bare så godt! Jeg lager ofte en juksevariant hvor jeg bruker torsk. Det gjorde jeg igjen i går. Det gir en hurtigvariant av bacalao. Den er nesten like god som originalen! Dette er skikkelig god fiskemat som selv de som ikke er så glad i fisk vil like. Du lager middagen på knappe 15 minutter. Også er retten supersunn. Yes. Bacalao er en skikkelig bra middag!

Enkel jukse bacalao
Til 2 sultene

400 g torsk
1 løk 
2 poteter, ca 300 g 
2 hvitløksfedd
1 cm chili
1 boks hakkede tomater 
2 ss tomatpure  
4 laurbærblader 
Ca 50 g oliven 
1 ts salt 
1/2 ts pepper 
1/2 ts persille 

Del løk og potet i terninger. Finhakk chili og hvitløk. Ha løk, chili og hvitløk og potet i en kjele sammen med en klatt smør. Stek rask på høy varme. 
Ha i hakkede tomater, tomatpure og krydder. Kok opp og la koke i 5 minutter. 
Legg i fisken i terninger og la koke i 5 -10 minutter til fisken er klar. 
Tilsett oliven rett før servering. 

Jeg synes også bacalao er bedre dagen derpå. Da har smakene satt seg enda mer. Lag gjerne en stor porsjon, så du har til flere dager.  Bacalao er perfekt i matpakken og er god både varm og kald. God middag!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Hanna
      Bruker du da torsk eller klippfisk? Høres deilig ut. Og jeg er enig i at bagetter er godt, men det var før jeg fikk cøliaki. Nå nyter jeg maten uten. Hihi 🙂

    2. Jeg legger alle ingrediensene i en ildfast form, etter lett bruning i stekepanne. Hermetiske tomater heller jeg over formen til slutt( ikke brune!) og lar den godgjøre seg midt i stekeovnen i minst en time. Jeg bruker alltid en dæsj olivenolje på toppen av formen. Like før maten er ferdig legger jeg oppi fisken, og lar den trekke med i ca 12 – 15 minutter, avhengig av størrelsen på fiskestykkene. Jeg varmer også inn baguetter på risten i ovnen samtidig med fisken oppi formen. Varme baguetter synes jeg synes smaker godt til bacalaoen.😋

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg