ENKEL KYLLING I FOLIE

Dere merker kanskje at jeg er stor fan av enkel mat for tiden? Jeg er veldig matglad og liker å stå på kjøkkenet, men de siste månedene vil jeg ha det nok så enkelt. I hvert fall i hverdagen. I helgen eller på fridager, spesielt om jeg skal ha besøk, kan jeg bruke ekstra god tid på kjøkkenet. Ellers vil jeg ha det raskt og enkelt. Gjerne også noe jeg kan lage i flere porsjoner, slik som dagens middag, denne enkle kyllingmiddagen i folie.

Når jeg laget denne til middag i dag, laget jeg tre slike foliepakker. En pakke har jeg frossen ned, slik at jeg har en middag klar i fryseren og en oppbevarer jeg i kjøleskapet til middag eller lunsj en annen dag.

Enkel kylling i folie er perfekt hverdagsmat. Du pakker bare alt inn i folie, har på godt med urter og bretter sammen. Så lager maten seg selv i ovnen.

Enkel kylling i folie til middag
Til 1 person

1 kyllingfilet
Grønnsaker, jeg har brukt 2 reddiker, 1/4 squash, 1/3 paprika, 1/3 løk
1 ss maiskorn
4 -5 skiver chorizo eller annen god spekemat
Urter, jeg har brukt tørket oregano og basilikum og frisk koriander
1/4 sitron
Salt og pepper

Del kyllingfileten i terninger.
Del grønnsakene i biter.
Legg grønnsaker, kylling og pølse i et stort ark med aluminiumsfolie.  
Ha over salt, pepper, urter og saften fra sitronen.
Brett aluminiumsfolien sammen på toppen, slik at det blir en lukket pakket.
Stek på 225 grader i 15 -25 minutter til kyllingen er gjennomstekt og grønnsakene er møre. Jeg lot det stod i 18 minutter. 
Server.

Skal du lage til flere personer, lager du en slik foliepakke til hver person. Du kan bytte ut kylling med andre ting som fisk, bønner og kjøtt og bruke de grønnsakene du har tilgjengelig. Denne kombinasjonen med grønnsaker, chorizo, oregano, basilikum og sitron er veldig god og kan anbefales.
God middag.

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg