ENKEL OG SUNN FISKEFORM MED TOMAT

Jeg forsøker å spise mer fisk. Jeg er ikke den som spiser mest fisk til middag, så her har jeg forbedringspotensial! For å gjøre fisk mer spennende har jeg den siste tiden prøvd og feilet med forskjellige oppskrifter. Denne enkle fiskeformen med tomat er blitt en favoritt. I går var andre gangen jeg laget den på en uke!

Det tar ikke mange minuttene å gjøre klar formen, og mens den står i ovnen i 20 -25 minutter, kan du gjøre noe helt annet. Det er det som er så genialt med mat som lages i ovnen! En enkel og sunn hverdagsmiddag som både liten og stor vil like.

Enkel og sunn fiskeform med tomat
Til 2 personer

Ca 400 g fisk, jeg brukte skrei, men torsk og sei vil også smake godt
1 rødløk
1 boks cherrytomater, ca 250 g
1/2 boks hakkede tomater
3 ss tomatpure
Krydder: 1/2 ts oregano, 1/2 ts hvitløkspulver, 1/2 ts salt og 1/3 ts pepepr

Legg fisken utover en ildfast form.
Del cherrytomat og rødløk i biter og legg over fisken.
Bland sammen hakkede tomater, tomatpure og krydder i en bolle. Hell over fisk og grønnsakene.
Stek på 225 grader i ca 20 minutter, til fisken er gjennomstekt.
Server med ønsket tilbehør. Potetmos, ris, pasta og salat vil passe bra.

Jeg har valgt å servere hjemmelaget potetmos til fiskeformen. Det lager jeg enkelt ved å skrelle poteter, dele dem i biter, koke de møre i vann i 10 -12 minutter, helle av vannet og deretter mose potetene med litt salt, pepper og creme fraiche.

Håper du ble litt inspirert til å ta deg en fiskemiddag denne uken. Mitt mål er to fiskemiddager i uken. Nå som jeg hadde denne fiskeformen til middag i går, er det bare en fiskemiddag igjen. Det skal jeg klare!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Sashimi synes jeg alltid er digg når jeg skal spise fisk til middag. Men denne retten så også ganske god ut selv om jeg egentlig ikke er så glad i hvit fisk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg