ENKEL TEX MEX KYLLING I FORM

Nå er det veldig lenge siden jeg har delt en tex mex oppskrift. Og jeg elsker jo alt av tex mex og og taco! Det skal sies at jeg har spist masse taco, selv om jeg ikke har delt noen oppskrift. Da jeg stort sett spiser vanlig taco, altså tortilla lefser fylt med tacokjøtt, grønnsaker og tacosaus, er det ingen oppskrift å dele. I går derimot, laget jeg en enkel tex mex kyllingform. Det ble utrolig godt, så denne oppskriften må deles. 

Tex mex kyllingfor er en litt annen vri på tacoen. Ikke bare er det super enkelt, formen lager seg selv mens du kan gjøre noe helt annet, den er også veldig god og super sunn!

Enkel tex mex kylling
Til 2 personer

Paprika i forskjellige farger, jeg brukte 1 grønn paprika, 1 rød paprika og 1 gul paprika
2 -3 kyllingfileter
Løk, jeg har brukt både 1 rødløk og 1 gul løk
1 pose tacokrydder
1 Lime

Til servering
Tortillalefser
Avokado
Mais

Vårløk
Salat

Del kyllingfiltene i biter. Ha bitene i en bolle sammen med tacokrydder og saften fra 1 lime. Bland godt.
Del paprika i skiver og løk i båter.
Legg grønnsakene utover en form. Legg over kyllingen.
Stek på 175 grader i 20 -25 minutter, til kyllingen er ferdigstekt.
Topp med vårløk og server.
Varm tortillalefser etter andvisning på pakken. Legg over salat, tex mex kylling og grønnsaker, avokado og mais og. Topp med gjerne med limesaft.
Spis.

Du kan selvfølgelig servere tex mex kyllingform med annet tilbehør enn tortillalefser. Bruk for eksempel ris og en frisk salat, eller pasta og revet ost.

 

Kristine  ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg