ENKLE OG SUNNE LUNSJVAFLER

                                                                                                                                                                                          Inneholder add-linker

Jeg hade ekstra god tid i formiddag og laget vafler til lunsj. Det er så deilig å kunne ta seg en slik pause midt på dagen på en fredag. Å lage en ekstra god lunsj, tenne et lys og lese bok mens man bare nyter. Jeg elsker i hvert fall slike små pusterom.

Da dette er lunsjvafler, laget jeg sunne vafler. Disse inneholder godt med fiber og proteiner. Ettersom jeg er av den oppfatning at alle måltider burde inneholde noen grønnsaker, knasket jeg på et par gulrøtter og noen paprikabiter mens jeg stekte vaflene. Vips har man et komplett måltid.

Lunsjvafler

3 egg
80 g havremel
50 g speltmel
20 g vaniljeprotein, jeg brukte french vanilla, eventuelt mer mel
300 g kesam
1 dl melk
1 ts bakepulver
Smakstilsetning: 1/3 ts vaniljepulver, 1 ts kanel, 1 ts kardemomme, 1/3 ts salt
1 ss sukringold

Bland sammen alle ingrediensene.
La røren svelle i 5 minutter.
Stek vafler på medium varme.
Jeg bruker litt ghee i vaffeljernet for at vaflene ikke skal sette seg fast.

Server vaflene med det du måtte ønske. Jeg valgte brunost, syltetøy, blåbær og granateple.
Nå skal jeg komme meg avgårde på jobb. I kveld er det kveldsvakt på sykehuset. Ha en fin fredagskveld. Og god helg!

 

Kristine  ♥

6 kommentarer
    1. Nam nam! Så godt ut!
      Lurer på, hva slags Type avdeling jobber du på på sykehuset? 🙂

    2. Bra du ladder opp med noe mettende og godt før kveldsvakt!😋Ha en fin helg, skjønne deg!❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg