ET SUKKERFRITT PÅSKEEGG

                                                                                                                                                                                                Inneholder add-linker

Håper været er like flott der du er som det det er her. Jeg våknet til den vakreste påskesolen i morgens. Som nevnt i går, er jeg på fjellet, nærmere bestemt Vaset. Her er det godt med snø, skiføre og helt fantastisk vær. Jeg tror det blir noen magiske dager her oppe!

Over til noe mer spennende, nemlig påskeegg. Jeg vet ikke med dere men er det en ting jeg aldri blir for gammel til, så er det påskeegg! I går fikk jeg et påskeegg når jeg kom opp på fjellet, weee! Som dere vet, elsker jeg sjokolade og yoghurtgodis, så mitt egg var stappfullt av dette. Ja, vi snakker vi sukker og ingen sunnifiserte varianter! Jeg pakket også med meg et stort egg som jeg skal dele med de jeg er på fjellet med. Det består av en salig blanding av sukkerfritt godis og helt vanlig godis. 

Jeg sier som alltid; spiser du sunt og variert mesteparten av tiden, er det rom for å skeie ut med god samvittighet med jevne mellomrom. Det handler om å finne en gyllen middelvei. Noen sjokoladebiter skader deg ikke, på samme måte en som salat heller ikke vil gjøre deg sunn. 

Trenger du tips til et sukkerfritt påskeegg, har jeg noen anbefalinger og favoritter.

Protein nachos
Disse finnes det mange varianter og smaker er. Bacon toritos er min favoritt.

Barebells milkshake
Denne er med meg på skiturer i påsken. De smaker godt, inneholder godt med protein og gir noe metthetsfølelse. Protein milkshake kan brukes både som kos og som et mellommåltid.

Sukkerfri sjokolade
Denne har dere sett før. Sjokoladen smaker godt og har ikke den rare bismaken en del sukkerfrie sjokolader har. Det finnes også proteinrik sjokolade, men denne har jeg ikke smakt.

⋄ Hjemmelaget konfekt
Hjemmelaget konfekt er både personlig og smakfullt.

Gojibær med sjokolade
Gojibær er supermat og inneholder godt med omega3 fettsyrer, samt andre mikronæringsstoffer som betakaroten, krom, magnesium, jern, vitamin B1, B2 og B3, samt en rekke andre sporstoffer. Disse med sjokoladetrekk smaker ekstra godt!

Proteinpudding
Disse finnes også i mange merker og smaker. Her har jeg brukt Ehrmanns vaniljepudding. Den minner litt om vaniljekrem og er veldig god i seg selv eller som bruk over havregrøt, eller toppet med frukt, nøtter og bær. 

⋄ Nøtter
Macadamianøtter er og forblir min favorittnøtt! Legg i personens favoritter.

Proteincookie
En proteinrik kjeksvariant med sjokolade og sjokoladebiter. 

Peanøtter med sjokolade
En variant av peanøtter med sjokoladetrekk som er uten tilsatt sukker og som inneholder ekstra protein. Disse forsvinner fort!

Proteinbarer
Dere er nok lei av å se de samme favorittene hver gang, men jeg har noen barer jeg synes virkelig smaker godt og da holder jeg meg til dem. De proteinbarene jeg synes smaker best er Barbells barene, Questbarer hvor maple waffel, chocolate chip cookie dough og cookies & cream er favorittene, og Pandy baren i caramel sea salt.

⋄ Pandy godteri
Surt gummigodteri uten sukker.

⋄ Tørket frukt
Gojibær og inkabær er mine personlige favoritter. Spesielt inkabær er blitt en favoritt den siste tiden. De er sursøte og syrlige, og rett og slett veldig gode. Både gojibær og ingekabær inneholder i tillegg masse sunne næringsstoffer som er godt for helsen vår. Andre alternativer er rosiner, aprikos, dadler og lignende.

⋄ Gavekort
Hva med å legge i et personlig gavekort på en opplevelse? Dra på kino, be personen ut på en skogstur hvor du pakker niste, ta en tur på skøyter eller noe helt annet hyggelig. Da får påskeegget et personlig preg.

Uansett hva du velger å ha i påskeegget ditt, håper jeg du nyter det til det fulle. Spis den maten som gjør deg glad og som du koser deg med. Det skal i hvert fall jeg!

Nå skal jeg lage brunsj her oppe, før vi skal komme oss ut på en skitur i det fantastiske været. Ha en riktig god søndag go’inger!

 

Kristine ♥

7 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg