FAVORITT KVELDSMAT

                                                                                                                                                                                         Inneholder add-linker

De siste ukene har jeg fått en ny favoritt kveldsmat. Den er frisk, søt, god og super enkel. Det er blitt en fast koseskål som jeg nyter så og si hver eneste kveld!

I denne skålen som jeg spiste til kveldsmat i går, har jeg frossen jordbær, frossen ananas, frossen banan, 1 ProteinBite proteinbar som jeg har skåret i biter, sjokoladeproteinpudding, hasselnøttkrem, kakaonibs, 1 ss kakaopulver,  og 1 ss casein proteinpulver i smaken salted caramel. Årsaken til at jeg har brukt casein proteinpulver, er fordi det gir en veldig god smak, i tillegg til at casein trekker til seg en del væske, som gir det hele en god konsistens.

Disse tre her er soleklare favoritter. Propud chocoladboll smaker virkelig som en blanding av kakedeig og sjokoladepudding. Jeg gav en boks til lillebror og han elsket den. Det her kan ikke være sunt, sa han! Casein i smaken salted caramel er også en gjenganger. Og ProteinBite chocolate caramel har jeg også nevnt for dere flere ganger. En av mine favoritt proteinbarer.

Jeg varierer skålen i det uendelige etter hva jeg har tilgjengelig, men hovedbasen er alltid det samme med frossen frukt og bær; stort sett jordbær, blåbær, ananas, banan og / eller Rema1000 sin smoothie miks med mango, proteinpudding; her er favorittene vanilje og chocoladboll, en fettkilde; hakkede nøtter eller nøttesmør, et lite dryss salt, og noe crunchy; oftest kakaonibs, gojibær, frokostblanding av et slag, proteinbar, oftest ProteinBite eller i biter eller lignende. Ofte har jeg også casein proteinpulver og kakaopulver som den siste prikken over i’en. Da strør jeg rett og slett bare det over frukten.

Trikset for å gjøre det hele ekstra godt er å ha den frosne frukten og bærene i en tallerken cirka en time før du skal spise. Så setter du tallerkenen i kjøleskapet i mellomtiden. Da tiner det noe, men har fortsatt en frossen kjerne. Har jeg glemt dette, har jeg bærene og frukten i mikroen i omtrent tjue sekunder for at det skal tine litt. Mens bærene og frukten tiner i kjøleskapet en times tid, liker jeg også å sette begeret med proteinpudding i fryseren. Som du ser av bildet over, har proteinpuddingen fått en softislignende konsistens. Da blir det ekstra godt!

I denne bollen som jeg spiste til kveldsmat tidligere i uken, har jeg frossen jordbær, frossen blåbær, smoothiemiks, litt ekstra frossen banan, puffet ris, 1 ss casein pulver med sjokoladesmak, 1 ss kakaopulver, vaniljeproteinpudding, kakaonibs, og peanøttsmør.

Det er altså min favoritt kveldsmat om dagen. Jeg får en sorbet- / iskremfølelse og det smaker skikkelig, skikkelig godt! Du må bare prøve denne kombinasjonen. Og ikke bare smaker det fantastisk deilig, det er ingen tilbereding, gjort på en – to – tre og det er sunt og mettende. En super kveldsmat med ander ord!


Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Elsker også frossen ananas med kakaopulver. Tips meny har tilbud på frossen ananas for 10 kroner nå 🙂 jeg har hamstra!!

    2. Den propudden er den beste som finnes. Smaker seriøst som kakedeig synes jeg. Pleier å bestille store ekser av den på tights. Spiser den bare rett fra boksen da 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg