FERIE OG DAGENS ØKT

I dag har enda mer go’følelse og fredagsfølelse enn jeg pleier. I dag har jeg nemlig fri og går inn i en ukes ferie. Eller nærmere bestemt ti dager, ettersom jeg ikke skal på jobb før mandag om over en uke. Herlig!

Jeg startet dagen slik jeg liker den. Med en god kopp kaffe og rolig musikk. Jeg tok meg til og med tid til å gjøre noen pusteøvelser og skrive i takknemlighetsdagboken min. Små ting som gjør underverker for kropp og sjel. Etter frokost dro jeg en tur på trening.

Dagens økt ble en blanding av styrketrening og wod
Jeg trente først to øvelser, utfall og push press, deretter gjorde jeg en liten finisher inspirert av dagens wod på crossfitsenteret jeg trener på.

Dagens økt så slik ut
Utfall, front rack – altså stangen foran på skuldrene
3 sett x 8 -12 repetisjoner, jeg økte vektene for hvert sett
Utfall, stangen på ryggen / skuldrene
2 sett x 8 -10, her fortsatte jeg å øke vektene for hvert sett
Push press
4 sett x 6 -12 repetisjoner, her økte jeg også vektene for hvert sett

Deretter gjorde jeg så wod’en som var inspirert av crossfitsenteret.
10 minutter amrap – as many rounds as possible
5 power clean + 5 push jerk + 5 reverse burpee
Øvelsene gjentas rett etter hverandre og jeg gjorde så mange runder som mulig på 10 minutter.

Nå sitter jeg har med lunsjen min og skal hvert øyeblikk komme meg av gårde. Det er ferie og jeg skal på fjellet! Jeg skal nyte noen rolige dager på hytten med fjelluft, gåturer og fyr i peisen. Det blir deilig.
Håper du har en nydelig fredag og at du får en helt fantastisk helg.


Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Revers burpee var ny for meg. Måtte Google. Skal teste den. Og god ferie Kristine 🙂 🙂

    2. Åh, så hærlig, Kristine! Det fortjener du virkelig! 😀 Kos deg og nyyyt! Riktig god helg og ferie, fine deg! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg