FERIE OG TAKKNEMLIGHETSBOK

                                                                                                                                                                                            Inneholder add-linker

I dag våknet jeg virkelig på feil side av sengen. Ikke bokstavelig talt vel og merke. Min seng står nemlig inntil en vegg, så det er bare en side å gå ut av den på, men du skjønner hva jeg mener. Jeg våknet rett og slett i dårlig humør, med negative tanker.

I dag starter ferien min. Opprinnelig skulle jeg hatt tre ukers ferie og vært på vei til Mosambik nå. I stedet er ferien min kortet ned til en uke og jeg sitter her i Norge. Med regn utenfor vinduet og bare noen få varmegrader. Det føltes utrolig deprimerende. Min første tanke når jeg kjente at jeg var i dårlig humør, var at jeg måtte komme meg av gårde på trening og trene vekk de negative følelsene og tankene. Men da kom jeg på at treningssenteret er stengt. Selv om hjemmetrening er vel og bra, gir deg meg ikke sammen mentale “utblåsning” som det gjør å trene på et senter. Jeg ble enda mer lei og gravde meg ned i ‘livet suger, jeg er lei covid-19’-tankene.

Trøtt i tryne, men smilet tittet frem og jeg føler meg veldig så fornøyd etter å ha skrevet i takknemlighetsboken. Jeg har på meg koseantrekket, Chillout bukse og Essential genser.

Som jeg har skrevet om tidligere, har jeg en god morgenrutine. Den gjør jeg uansett om jeg har ferie eller ikke. Mens disse negative tankene pågikk, fortsatte jeg min morgenrutine. Jeg laget meg kaffe og satte meg ned med takknemlighetsboken.  Ettersom tankene mine var i det negative hjørnet, slet jeg med å finne ting jeg var takknemlig for. Jeg måtte grave dypere enn jeg normalt gjør. Når jeg da først fant ting og skrev det opp ‘jeg er takknemlig for at jeg i dagens pandemi fortsatt får en ukes fri, jeg er takknemlig for at jeg er frisk, fin og at jeg ikke har covid,  jeg er takknemlig for at jeg har en funksjonell og sterk kropp som gjør at jeg fortsatt kan trene hjemme og ute til tross for stengte treningssentre…’ da begynte de positive tankene å rull på. Jeg skriver alltid opp tre ting, og tenker gjerne på flere ting om jeg de dukker opp.

Ok, ja, det er kjedelig at jeg har kortere ferie og en helt annen type ferie enn planlagt, men det er likevel så mye bra med meg og mitt liv. Herlighet jeg er jo fantastisk heldig som kan sitte her og klage over disse luksusproblemene. På tre minutter gikk min dag fra å føles kjip, grå og trist, til å føles langt bedre og faktisk ganske så bra. Det er kraften av å skrive en takknemlighetsbok og å være takknemlig. Det gjør virkelig noe med deg som person, både innvendig og utvendig.

Nå skal jeg lage meg en god brunsj, tenke etter hva jeg skal bruke denne uken til nå som jeg har ferie, og rett og slett gjøre dagen og ferieuken min rå bra! Håper du får en herlig mandag. Smil og klem fra meg til deg.

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Blir nesten litt frista til 0 begynne. Selv om det føles som et tiltak. Håper du får en fin ferie 🙂 🙂

    2. Så sant! En positiv tanke avler flere positive tanker! Ha en flott ferieuke, det fortjener du virkelig, fine deg! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg