FERIESTART OG LE MER

Hei og god fredag dere ♥   I dag gikk startskuddet for feriestart for min del. Det føles deilig! Eller, om jeg skal være helt nøyaktig, gikk startskuddet i går kveld klokken 22.30 da jeg sluttet på jobb. Da var det såpass sent, at jeg faktisk vil påstå at ferien først starter i dag. 

Så langt er dagen blitt brukt til en deilig gåtur hvor jeg plukket blomster, luktet på gresset og hørte på fuglene. Det er terapi for kropp og sjel. Også har jeg unnagjort en del små ærender som en time hos fysioterapeut, mathandling for helgen, en tur på posten og lignende. Nå har jeg akkurat surret bort tre kvarter på YouTube hvor jeg har sett på rare filmer som får meg til å le. Jeg elsker å le. Det får meg til å føle meg skikkelig bra. Og nettopp derfor vil jeg slå et slag for latter!

Latter er nemlig fantastisk for oss, både fysisk og psykisk. Le mer dere! Dette er et naturlig supermiddel for lite energi, stress og dårlig humør.
Når du ler reduserer du nivåene av kroppens stresshormon, deriblant adrenalin og kortisol.
Når du ler trener du magemusklaturen. Du har sikkert kjent en gang at du har ledd så mye at det gjør vondt i magen.
Når du ler distraherer du deg selv og du blir mindre sint, trist og får mindre negative tanker.
Når du ler, smitter du latter over på andre.
Når du ler, får du en god følelse. Noe som gjør at det er enklere å le mer.
Det som er så fantastisk, er at selv falsk latter, latter som du tvinger frem, har positiv effekt på både kroppen og psyken vår.

Nå skal jeg møte et par venninner. Vi skal lage mat, kose oss og le masse! 
Håper du får en skikkelig bra helg med masse latter. Enten du tvinger den frem, setter på en morsom YouTube-video eller får frem latteren på et annet vis; le mer. Det vil få deg til å føle deg bedre og gjøre deg generelt gladere!

 

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg