FOKUS PÅ TRENING

Har du fokus når du først er på trening? Veldig mange av de jeg ser på treningssenteret, ser ut til å være der, uten å faktisk være tilstedet. At de har fokus et annet sted enn på treningen og hva de gjør. Dette er nok en menneskelig greie veldig mange av oss gjør. Vi tenker på hva vi gjorde i går, det vi skal huske til imorgen og hva vi skal ha til middag senere. Vil du ha best mulig resultater av treningen din, lønner det seg å tenke på fokuset ditt når du først er på trening. Og la oss være ærlige, vi ønsker jo alle å få noe igjen for strevet vi legger ned på treningssenteret. Så hvorfor ikke gjøre det mest effektive når du først er der?

Når du er på trening, fokuser på det du driver med. Du må faktisk tørre å utfordre deg selv. Enten ved at du løfter tunge vekter, og da mener jeg tunge vekter slik at det er tungt for deg. At du strever med å gjennomføre de 4, 8 eller x antall repetisjonene du hadde planlagt. Eller ved at du faktisk løper så raskt at du har en fremgang, blir andpusten og får opp pulsen. Treningssenteret er ikke stedet hvor du skal svare på mail, sjekke instagram, se på TV eller lese avisen. Når du først trener – tren og ha fokuset ditt på det du gjør der og da. Når du fokuserer på det du gjør, altså den øvelsen du gjennomfører, den intervallen du løper, sykkelen du sykler på eller tøyeøvelsen du utfører, tenk også på den eller de musklene du bruker. Gjør du for eksempel knebøy, fokuser på at lårene og rumpen. Da kan jeg love deg at du kjenner det litt ekstra godt i rumpen og lårene!

Min oppfordringer er altså å ha fult fokus når du først er på trening. Kutt eventuelt ned på treningstiden om det er vanskelig for deg om det er vanskelig for deg å fokusere. Tjuefem minutter med full innsats, er bedre enn 45 minutter hvor du ikke er tilstedet. Vær i nuet og tenk på musklene du bruker. Da kan jeg nesten love deg at du vil få bedre resultater av treningen din.
God trening!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

Siste innlegg