FOR EN EKSTRA GOD DAG

God morgen dere. I dag har jeg en liten utfordring til dere. Jeg ønsker nemlig  at du forsøker å gjøre disse små pungtene for en ekstra god dag. Det tar ikke mer enn tre minutter. På de få minuttene, får du fylt på med takknemlighet, energi og positive vibber, Det gir rett og slett et lite boost og jeg kan nesten garantere at du får en ekstra god dag!

Selv stod jeg opp en halv time før tiden i dag. Rett og slett fordi jeg vet det er tungt å komme tilbake til hverdagen. Jeg har holdt ganske greit på morgenrutinene i ferien og stått og nogenlunde likt hver dag, rundt åtte halv ni. Likevel er det stor forskjell på om vekkerklokken ringer klokken åtte eller om den ringer klokken seks, slik som i dag morges. Ved at jeg hadde ekstra god tid i morges, rakk jeg å ta meg en god kopp kaffe mens jeg hørte på rolig musikk, skrive i takknemlighetsdagboken min og gjøre disse punktene under. Jeg tror absolutt at det gjør at dagen i dag blir ganske så god, selv om ferien er over. 

For en ekstra god dag, gjør dette på morgenen

⋄  Tenk over en ting du gleder deg til i dag. Noen ganger kan det være noe spesielt som at du skal på kino, andre dager kan det være noe så enkelt som at du gleder deg til å legge deg i sengen igjen når kvelden kommer. 

⋄ Tenk over hvordan du vil at dagen din skal bli. Lag den en liten timeplan i hodet ditt. 

⋄ Finn en ting du gjorde i går som du er stolt av. Klapp deg selv mentalt på skulderen for dette. Hva vil du gjøre bra i dag?

⋄ Finn så en positiv ting som du liker ved deg selv. Si det helst høyt slik at du kan høre det og virkelig ta det innover deg. 

⋄  Ta til slutt 4 dype innpust og utpust. En – to – tre inn, hold, hold, hold, en, to, tre ut. Nå er du klar for å virkelig starte dagen! 

Med det håper jeg du får en ekstra god dag og en super uke. Husk, det er du som skaper dagene dine. Gjør det beste ut av dem!

 

Kristine  ♥

6 kommentarer
    1. Kristin
      Hei du. Den er 2 år fra under armour. Jeg har flere av denne og en av de er lagt ut for salg på tise om du er interessert. Der heter jeg kristine_m_a 🙂

    2. Jeg liker tankegangen din. Den er missunnelsesverdig. Fint at du deler disse tipsa for oss som ikke tenker like positivt <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg