FOR ET MER POSITIVT SINN OG EN BEDRE HVERDAG

God lørdagsformiddag ♥ I dag har jeg lyst til å dele noen tips for et mer positivt sinn og en bedre hverdag. Dette er noe jeg gjør hver eneste dag og som jeg tenker at er ekstra viktig i disse dager. For mange gjør coronatidene at hodet er fylt med bekymringer og vanskelige tanker. Da er det ekstra viktig å forsøke å gjøre hverdagen best mulig.

Jeg er som dere vet, en nok så blid og glad sjel. Det er noe jeg har øvd og trent mye på, og som i dag går ganske automatisk. Jeg har selvfølgelig dårlige dager, dager hvor jeg føler meg dritt og det meste rundt meg føles negativt, men stort sett er jeg ganske blid og fornøyd. Det er faktisk slik at du kan øve opp hjernen din til å bli mer positiv. Får du trent opp hodet ditt til å ha et mer positivt sinn, vil du få en bedre hverdag og en gladere kropp. Ikke undervurder tankenes påvirkning.
Ønsker du å trene opp tankene dine har jeg to ting jeg anbefaler at du gjør hver dag.

⋄ Skriv ned 3 ting du gleder deg til i dag
Hver morgen bruker du 2 minutter på å skrive ned 3 ting du gleder deg til akkurat i dag. Det kan være alt fra at du gleder deg til å ta den første slurken med morgenkaffe eller at du gleder deg til å prøve deg på en ny rekord på løperunden din.

⋄ Skriv ned 3 ting du er takknemlig for akkurat i dag.
Hver kveld bruker du 2 minutter på å skrive ned 3 ting du er takknemlig for i dag. For min del kan det noen dager bli ting som at jeg er takknemlig for at jeg har tak over hodet og penger til mat, mens andre dager kan det være mer konkret som jeg er takknemlig for at x-venninne stilte opp for meg og gav meg en god klem.

Jeg håper inderlig du tar ibruk disse tipsene for mer positivt sinn og at de gir deg en litt bedre hverdag. Med glade tanker blir hverdagen mye bedre og du fortjener å ha det godt. Selv i disse tider. Ta vare på deg selv.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Beate
      Livet blir jo mye mer positivt om man finner det positive. Så absolutt. Små gleder er ikke nødvendigvis små.
      God mandagsklem <3

    2. Enig! Så viktig å finne det som er positivt i livet! Små gleder er så viktig i det store bildet! God Lørdag, kloke, fine deg! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg