FORRIGE UKE

                                                                                                                                                                                                          Inneholder add-linker

Hei og god mandagsmorgen. Jeg sitter her med kaffekoppen min og skal hvert øyeblikk komme meg på jobb. Jeg har jobbet helg og kjenner at jeg er ikke helt klar for jobb i dag også, men da blir det ekstra deilig med frihelg neste helg! Jeg sørget for å legge meg tidlig i går og tok rett og slett en rolig alenekveld med sushi, et glass vin og tente lys. Det var akkurat  det jeg trengte. Da fikk jeg ladet batteriene noe. Før jeg er helt klar for en ny uke, tenkte jeg å ta en liten oppsummering av forrige uke.

⋄ Ukens uvane
Sammen med morgenkaffen min hver morgen, har jeg nå begynt å spise en proteinbar. Det går stort sett i Protein bite, Trippel chocolate og Choco Caramel er favorittsmakene. Disse er skikkelig gode! Det er Trippel Chocolate jeg spiser i dag og som du ser på bildet. Dette er en liten proteinbar, som er helt perfekt som en liten snack. Nå bare må jeg ha en hver morgen! 

⋄ Ukens bok
Jeg begynte på Lev mer tenk mindre av Pia Callesen. Boken tok meg fra første stund. Jeg er en grubler og grubler nok til tider alt for mye. Denne boken handler om hvordan en kan gruble mindre, og hvordan grubling faktisk kan gjøre deg deprimert. Denne boken kan jeg virkelig anbefale om du er en grubler.

⋄ Ukens opptur
Å kunne ta frontbøy helt uten smerter i kneet. Whoop woop! Det kommer seg sakte men sikkert. Så fantastisk deilig altså! Når har jeg slitt med dette kneet i over tre måneder, så det er helt magisk med slike oppturer hvor jeg kan gjøre ting uten smerter.

⋄ Ukens overraskelse
På tirsdag fikk jeg blomster levert på døren av en pt-kunde. Da ble jeg helt rørt. Det var nesten så jeg begynte å gråte! Dette er en person som har slitt med mat og kropp, som jeg har jobbet med over lengre tid og hun har hatt en enorm utvikling både fysisk og psykisk. Jeg er så stolt av henne. Det var ekstra koselig å komme hjem fra jobb med blomster stående på dørhåndtaket.

⋄ Ukens fresheste treningsantrekk
Det settet her fra BetterBodies er bare helt awesome, eller hva?. Både fargen og detaljene. Vesey tightsen sitter som støpt og ryggen på Vesey toppen er bare rå kul! Jeg valgte å gå for rød tights og rød topp, men jeg sikler også både på den sorte toppen og tightsen, og den lysegrå toppen og tightsen. Tightsen er forøvrig litt liten i størrelsen, så om du vipper mellom to størrelser, gå opp en størrelse.

⋄ Ukens selvskryt
Som jeg fortalte på instagram forrige søndag, satte jeg meg et mål i august om å gå opp 5 kilo innen året er omme. Altså 1 kilo i måneden. Nå er jeg halvveis i dette tidsrommet og jeg er også omtrent gått opp halvparten av vekten, og jeg er rett og slett veldig stolt og fornøyd over meg selv og min egen innsats. Det er faktisk ikke bare bare å gå opp i vekt. En må gjøre en innsats og jeg vil gi meg selv et klapp på skulderen for at jeg har kommet så langt!

⋄ Ukens utfordring
Dette henger sammen med punktet over. Jeg har slitt med å få i meg frokost denne uken. Spesielt de dagene hvor jeg jobber tidlig. Da må jeg spise frokost rundt 06.30 og det føles alt for tidlig. Magen min er ikke klar for mat. Men for å få i meg nok næring i løpet av dagen, har jeg funnet ut at jeg må få i meg frokost. Da har jeg tenkt på målet og tvunget i meg mat. Samtidig har jeg også lekt litt med forskjellige typer frokost og forsøker å finne noe som er enkelt og lett å spise. Jeg tar gjerne imot noen tips om du har det.

⋄ Ukens koseligste
På fredag hadde jeg besøk av bestissen. Jeg var ganske sliten etter en hektisk jobbdag med både jobb på legevakten og arbeid med online pt-kunder. Da var han så snill og laget middag mens jeg lå og slappet av i sofaen. Så fikk jeg servert deilig hjemmelaget pizza. Vi koste oss med god mat, prating og en film. En rolig og hyggelig kveld.

⋄ Ukens lykkefølelse
Da jeg gikk en liten tur i skogen i går, fikk jeg en intens lykkefølelse. Det høres kanskje rart ut, men jeg fikk bare en skikkelig god følelse innvendig. Luften var klar, fargene på trærne lyste opp og jeg følte meg bare lykkelig og tilfreds. Herlighet så heldig jeg er som har en kropp som fungerer, jeg har en fast jobb, jeg har tak over hodet. Det er så mye i dagliglivet som vi tar for gitt. På denne turen innså jeg rett og slett hvor heldig jeg er.

⋄ Ukens film
Jeg så Brawl in cell block 99 på fredag. Det er Action, crime drama film med Vince Vaughn i hovedrollen. Bradley, som da spilles av Vaughn, ender opp i fengsel og så begynner et sykt ekspriment på å komme inn i et avluke på et annet fengsel kalt cell block 99. En skikkelig spennende, annerledes og til tider grotesk film. Anbefales. 

⋄ Ukens avhengighet
Jeg har fått helt dilla på vaniljeproteinpudding med norske epler, kakaonibs, kanel og hakkede macadamianøtter. Det er en helt magisk kombinasjon som minner om eplekake. I tillegg er det et enkelt mellommåltid som er klart på en – to – tre. Ehrmann vaniljeproteinpudding er og forblir en favoritt.

Det var min forrige uke oppsummert. Nå skal jeg komme meg avgårde på jobb.
Håper du får en nydelig mandag. Ta på deg smilet og gjør det beste ut av ukestarten. 

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Sjukt fin rygg på den toppen. Bestilte den i sort. Vet ikke om den er like fin på meg for ryggen din er helt rå da 😀 jellous!! 😉

    2. Dette innlegget var veldig diggbart må jeg si! Kan gjerne lese dette ukentlig jeg altså! 😉 Du er så kreativ, Kristine! Det skal du virkelig vite! <3 Haha, så komisk det med at du har som mål med å opp 5 kg i vekt! Jeg har hatt det samme målet nettopp, og er i mål nå! Trives veldig godt nå! 😀 Stor klem til deg flotteste solstrålen, som jeg er innom hver dag! Du er så vis, vi trenger vise influensere! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg