FRIDAG OG VAFFELKOS

Godt fredag dere!  Jeg blir bare så glad av det været og solskinnet vi har på Østlandet for tiden. Sol gjør virkelig noe med meg!

I dag har jeg hatt fri.  Jeg har langhelg! Da bestissen ringte og lurte på om vi skulle møtes, spratt det ut av meg ‘vi må ut i solen!’. Nå er det slik at min bestiss, min kjære PØ, han er litt lat.  Å gå en tur i solen, var uaktuelt. Vi bestemte oss derfor for å lage vafler og sette oss på verandaen. Da ble det fridag med vaffelkos!

Vi satt her i to timer, bare nøt solskinnet, vafler og duften av vår. Jeg synes det har en helt spesiell lukt ute nå. Gresset begynner å spire, blomstene kommer frem. Ja, det lukter vår rett og slett.

Jeg brukte en vaffeloppskrift jeg har brukt flere ganger tidligere. Kombinasjonen av yoghurt / kesam, spelt og havre blir alltid bra. Da blir det saftige og gode vafler.

Vafler 
Ca 8 plater

3 egg 
150 g kokosyoghurt eller kesam 
1 dl melk 
50 g havremel 
50 g speltmel
1/3 ts salt 
1 ss sukringold 
1 ts kardemomme 
1 ts kanel

Bland sammen alle ingrediensene. La røren svelle i 5 -10 minutter.
Spe eventuelt på med mer melk og røren blir tørr. 
Stek vafler på medium varme.

Vi fikk besøk av en liten pusekatt som synes det luktet godt og som kunne tenke seg vafler hun også. Hun fikk kos i stedet for vafler, men det er vel like bra!

En virkelig fin fin fredag. Fridag med vaffelkos, solskinn og godt selskap. Slike dager vil jeg ha flere av! Håper du har hatt en fin dag.

 

Kristine  ♥

4 kommentarer
    1. Er så vant til at du blogger hver dag så villa bare si at jeg håper st du har en skikkelig fin helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg