FRISK OG GOD KORENASK TACO

At jeg er glad i taco, vet dere jo. Taco er en gjenganger som jeg spiser flere ganger i uken. Til hverdagsmiddagen synes jeg taco rett og slett er genialt. Det er sunt, jeg får i meg godt med grønnsaker – spiser alltid en stor salat med tacoen, det er raskt å lage og det smaker skikkelig godt.

For å lage en annen vri på tacoen, testet jeg koreansk taco i dag. Det ble ordentlig friskt og godt! Her har jeg brukt kylling og laget en deilig coleslaw. Ingefær, chili og lime fører til masse god smak. Frisk og god koreansk taco tar også bare 10 -15 minutter å lage. Det eneste som tar tid er å steke kyllingen og blande sammen salaten. Enkelt, sunt og veldig godt!

Frisk og god koreansk taco

Koreansk taco
Kylling

Soya saus
Krydder; hvitløk, chili, ingefær, salt og pepper

Del kyllingen i biter. Ha på soyasaus og krydder.
Stek i en panne på middels varme til kyllingen er mør.

Koreansk coleslaw
Kål
Agurk
Gulrot
Vårløk 

Koriander, valgfritt
1 ts chilisaus
1 lime
1 hvitløksfedd
1 cm ingefær
1 ss edikk

1 ss sukringold

Bland sammen finhakket hvitløk og ingefær med chilisaus, saften fra limen, edikk og sukringold.
Rasp grønnsakene, eventuelt skjær dem i tynne strimler. Hakk koriander grovt.

Bland grønnsakene sammen med dressingen.

Tilbehør
Tortillalefser
Yoghurt naturell
Sweet chili saus 
Avokado

Varm tortillalefsene et par minutter i ovnen eller mikroen. 
Ha over coleslaw, kylling, yoghurt, sweet chili saus og avokado. 
Server.

En skikkelig god og annerledes versjon av tacoen. Sunt, godt og raskt. Kanskje du skal prøve frisk og god taco på neste tacofredag? Kos deg!

 

Kristine  ♥

4 kommentarer
    1. Ser godt ut. Tror det det funker med bønner? Jeg har bønner hjemme jeg må bruke =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg