FROKOST DOUGNUTS MED HALOWEEN VRI OG SPØKELSESTOPPING

                                                                                                                                                                                                         Inneholder add-linker

Riktig god torsdagen og happy Halloween! Jeg lot Halloween inspirere meg i dag morges og laget frokost doughnuts med en halloweenvri. Som den matnerden jeg er, jubler jeg over alle høytider. Det er både gøy og fint å skape noe spiselig og kreativt på kjønnet. Jeg synes alltid det er moro!

Disse frokost doughts’ene smaker bolledeig og derfor har jeg puttet dadler i de. Det blir som deilige bolle- doughnuts. De er både grove, fiberrike og proteinrike. De passer like godt til frokost, som til lunsj, kveldsmat eller som kos. Jeg har toppet de med spøkelser av krem for å lage en Halloweenvri på dem ettersom det er Halloween i dag, men det kan du naturligvis droppe. Har du ikke doughnutsformer kan du helle røren i muffinsformer. Da må du øke steketiden med ca  3-5 minutter.

Frokost doughnuts med en halloween vri og spøkelsetopping
Ca 6 stykker

100 g gresk yoghurt
1 egg
20 g proteinpulver, jeg brukte Kaseinproteinpulver i smaken cinamon roll, eventuelt kan du bruke mer mel og litt ekstra søtning og kanel
30 g mel, jeg brukte 15 g speltmel og 15 g havremel
1 ss sukringold
1 ts kardemomme

1/2 ts kanel
1/5 ts salt
Bittelitt melk eller vann
Valgfritt: 3 dadler, eventuelt rosiner eller lignende

Bland sammen alle ingrediensene i en skål eller bolle.
Tilsett nok melk eller vann til du får en tykk kakerøre.
Del dadlene i biter og rør inn i røren. 

Heller i former.
Stek på 175 grader i 12 minutter.
Avkjøl. 

Spøkelsestopping
Bruk pisket krem til å sprøyte små kremdotter formet som spøkelser oppå doughnuts’ene. Bruk sjokoladeknapper til å lage øyne. Server.

Vil du ha en magrere variant, kan du også lage glasur av gresk yoghurt eller kesam som du blander med litt phildephia og litt vaniljeprotein til en tykk glasur, og så lage spøkelser med denne glasuren.

Skal du gjøre noe ut av halloween?
Uansett hva du gjør i dag, håper jeg du har og får en fin dag!

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg