FROKOSTKAKE MED MANGO OG VALNØTTER

                                                                                                                                                                                              Inneholder add-linker

Hva sier du til kake til frokost? I dag startet jeg dagen med en liten treningsøkt før jeg laget frokostkake med mango og valnøtter. Denne ble saftig og veldig, veldig god. Kake og en kopp chagakaffe føltes som tidenes frokost!

Og, jada. Du kan spise kake til frokost og likevel få i deg masse sunn og god næring. Denne kaken inneholder godt med proteiner, fiber og sunt fett, og vil holde deg mett lenge. Du kan selvfølgelig også spise kaken til dessert, lunsj eller kveldsmat.

Frokostkake med mango og valnøtter
Til 1 porsjon

100 g kokosyoghurt eller kesam / gresk yoghurt
2 egg
1 ss sukringold
1/4 ts salt
1 ts bakepulver
40 g havremel
2 ss vaniljeprotein, jeg brukte french vanilla*
Topping – 20 g valnøtter og 1/3 mango

Bland sammen alle ingrediensene utenom valnøtter og mango. Her gjør du det enkelt og blander alt godt med en skje.
Hell i en form. Jeg brukte en form på 15 x 10 cm. Har du ikke en liten form kan du eventuelt doble oppskriften og bruke en normal form eller du kan bruke muffinsformer.
Del mango i biter og hakk valnøtter grovt. Fordel over kakerøren. Dytt bitene litt ned i kakerøren.
Stek på 175 grader i 15 -20 minutter.
Avkjøl i formen.


*Har du ikke vaniljeprotein, kan du bytte det ut med mer mel og litt ekstra sukringold

Jeg toppet kaken min med litt ekstra kokosyoghurt. Jeg har dilla på kokosyoghurt om dagen!

Mango og valnøtter kan selvfølgelig byttes ut med andre ting som bringebær og mandler, eplebiter og macadamienøtter med litt kanel, gojibær og kakaonibs, cashewnøtter og appelsin eller noe annet godt. Bruk dine favoritter.
Håper du lar deg friste til å teste frokostkake. Ha en herlig torsdag videre!

 

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. M
      Var ikke klar over at Linda hadde en lik oppskrift. Oppskriften er egentlig basert på en av mine pannekakeroppskrifter. Den blir ikke tam. Vaniljeprotein gir jo en god smak det også 🙂

    2. Laget den nå og den var veldig god. Brukte jordbær og ikke nøtter. Takk for oppskrifta 🙂

    3. Så å sisi akkurat samme oppskrift jeg bruker, som jeg fant hos lindastuhaug 🙂 Men bruker ekstremt mye mer sukrin gold? Blir ikke denne litt tam?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg