FUCK IT -LISTE

I disse januartider hvor det er mye snakk om målsetninger, vil jeg slå et slag for det motsatte, nemlig fuck it listen. Fuck it -listen er ikke noe jeg har funnet på selv, det er nemlig en bok kalt ‘Fuck it list, all the things you can skip before you die’ skrevet av Kevin Pryslank. Denne boken digget jeg rett og slett!

Selv om livet (forhåpentligvis) varer i ganske mange år, er livet kort. Før vi vet ordet av det sitter vi på gamlehjemmet og ser tilbake på livet. Hva er viktig å fylle livet ditt med? Hva gir deg glede? Hvilke verdier har du i livet ditt? Det er ikke nødvendig å se alle verdens hjørner, tjene x-antall kroner, eller gjøre ditt og datt før en skal dø. Om du har en bucketliste eller målsetninger, bruk noen minutter på å revurdere disse og om de faktisk er riktige for deg. Kanskje vil du også synes det er befriende å  sette opp en fuck it -liste? Listen handler rett og slett om hva du ikke vil brukte tid og energi på i livet ditt. Skriv det ned, få det vekk og lev et litt lystigere og lettere liv hvor du kan fokusere på det som faktisk er viktig for deg.

Et par ting på min fuck it -liste:

· Spise mat som ikke smaker godt
Livet er virkelig for kort til å ikke spise god mat. Det er jo så ufattelig mye deilig mat der ute! Selv om lever er en matvare som er kjempe sunn og noe jeg sikkert burde spise, liker jeg virkelig ikke smaken. Da er det like så greit å droppe det! Blir jeg servert mat som ikke frister, er det faktisk ikke frekt å takke nei. Da er det bedre å heller spise noe som faller i smak. Mat er til for å nytes!

· Ta silikon
Når jeg var yngre brukte jeg så mye tid på å erge meg over mine små pupper og ønske meg silikon. Jeg ville være som “alle” andre og ta silikon jeg også. Men små pupper er egentlig ganske så greit. Jeg kan gå uten bh uten at det er noe problem og jeg kan gå i utringede topper uten at det ser vulgært ut. Nei, takk til silikon.

· Mislike kroppen min
Jeg er ferdig med å hate og motarbeide kroppen min. Nei, den er langt fra perfekt, men jeg har brukt alt for mye tid og energi på å hate bena mine fordi de er så lenge, rumpen min fordi den er liten og irritere meg over at leppen min forsvinner når jeg smiler. Med årene har jeg heldigvis innsett at jeg ikke trenger å være perfekt og at jeg fyller meg selv fra topp til tå. Kroppen min er mitt palass og nå hedrer jeg den og er takknemlig for at den er akkurat slik den er.

· Telle kalorier
Nok en ting jeg har brukt mye tid på i mine yngre dager, men som jeg heldigvis allerede i begynnelsen av tjueårene skjønte at ikke hadde noe for selv. En kalorikalkulator kan aldri vite hvor mye kalorier jeg trenger. Det gjør kroppen min. Å lytte til kroppens sultsignaler har gitt meg mye bedre resultater av treningen, samt gjort at jeg er mer kontakt med kroppen min. Ingen mer telling av kalorier!

· Bruke tid på falske mennesker
Dam, jeg er dritt lei mennesker som prøver for hardt og forsøker å være noe de ikke er. Vi har for mange av dem i dagens sosiale medie-verden. Jeg personlig, synes de tar mer energi enn de gir, og jeg vil ikke ha slike mennesker i mitt liv. Jeg vil mye heller ha få og gode venner, som kan være seg selv, gråte og le.

Det er faktisk ganske befriende å skrive en slik en slik fuck it -liste. Dette er ting jeg ikke vil ha i livet mitt og ikke vil bruke energi på. Vekk med det!

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Den listen likte jeg godt. Ha. Jeg vil ikke hoppe i fallskjerm eller reise overalt som andre folk vil. Da vil jeg heller ikke kjenne på presset til å gjøre det. Takk for at du får meg til å innse deg <3

    2. Det tror jeg er noe flere burde ta til seg. Som du sier…. Vekk med det!!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg