FUCK IT

Vi mennesker burde bli flinkere til å tenke fuck it. Vi er så forferdelig opptatt av alt vi burde gjøre eller alt vi ikke burde gjøre, at det stresser oss og gir oss dårlig livskvalitet.

Men dere, hva er det verste som kan skje? Vi har alle ting som tapper oss for energi fordi vi føler eller tenker at vi burde gjøre noe. Kanskje er det at du føler at du burde trene mer, at du burde spise sunnere, at du burde være mer sosial, at du burde ha et ryddigere kjøkken, et mer stilfull hjem, mer velstelt hår eller mer spretten rumpe. Men du må faktisk ingen av disse tingene.

For min del føler jeg at jeg burde poste på instagram hver dag, at jeg burde gi av meg selv mer på bloggen, at jeg burde svare alle mine online coaching kunder innen en time, at jeg burde være den beste vennen og alltid være den som stiller opp. Men det er feil. Jeg får lov til å være menneskelig og ta meg en pause jeg også. Jeg får lov til å droppe ting jeg også. Det er faktisk ikke krise om jeg ikke oppdaterer bloggen to ganger om dagen, bruker 3 timer på å svare en kunde eller velger egentid med meg selv istedenfor å gå ut med venner en kvelden.

Så fuck it. Smil litt mer og gi litt mer fa**. Jeg har begynt å tenke mer slik og det er faktisk ganske befriende.

Så kjære deg. Hva er din utfordring? Hva føler du at burde gjøre? Jeg oppfordrer deg til å ta disse bordene og tenke fuck it litt oftere!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Beate
      Da er vi to, selv om det heldigvis har blitt mindre med alderen. En lærer. Dumt at du måtte i kjelleren for å komme dit, men nå har du virkelig lært og vet hva som skal til for at du har det bra <3

    2. Som flink pike trengte jeg å lese den der. Bryr meg nok litt for mye om alt og alle…..

    3. Du har så rett, fine deg! Har alltid vært preget av «flink pike» syndromet… Helt til jeg havnet langt ned i kjelleren i over mange år! Så jeg har mått lært meg at ok kan være bra nok, + at jeg trenger mye mer alenetid enn det jeg trodde! Har det bedre nå! Ha en fin helg, goding! Klem!❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg