FULLKROPPSØKT MED KETTLEBELLS

Jeg har akkurat gjennomført en fullkroppsøkt med kettlebells her på hytten, og nå føler jeg meg helt i ekstase!  Frem til nå har jeg hatt noen late dager med boklesing og peiskos. Med andre ord; hyttetilværelse med hvilepuls på sitt beste. Jeg var egentlig ikke så gira på en treningsøkt i dag, men kjente at kroppen trente å beveg seg. Nå som jeg har gjennomført trenignsøkten angrer jeg ikke et sekund. Jeg føler meg rett og slett helt rå!

Fornøyd og svett, bustehue etter økten!

 

Fullkroppsøkt med kettlebells
⋄ Knebøy 
⋄ Ettbens strak markløft
⋄ Renegade row
⋄ Enarms skulderpress
⋄ Floor press
⋄ Kettlebell swings

Gjør alle øvelsene etter hverandre som en sirkel. 15 -20 repetisjoner av alle øvelsene bortsett fra kettlebell swings hvor det skal gjøres 30 repetisjoner. Ta så en pause, før du gjentar sirkelrunden en gang til. Gjør totalt 4 runder.

⋄ Knebøy

⋄ Renegade row

⋄ Ettbens strak markløft

Om du vil se økten, har lagt ut video av på instastory @kristine_aure.
Alle øvelsene gjøres rett etter hverandre. Du gjør altså først knebøy, så renegade row, rett på ettbens stark markløft, så enarms skulderpress og deretter floor press. Alle disse øvelsene gjør du med et repetisjonsantall på 15 -20 repetisjoner. Du avslutter sirkelrunden med 30 kettlebell swings. Deretter tar du en pause på 2 -3 minutter og gjentar runden en gang til. Gjør totalt 4 runder.

Denne fullkroppsøkten kan du gjøre hjemme om du har to kettbells slik som jeg har på hytten, eller du kan gjøre den på treningssenteret. Du kan også bytte ut kettlebells med manualer og heller gjøre økten med manualer.
Om du tester økten, håper du får en knall god fullkroppsøkt!

 

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg