GJØR DEG

Har du noen gang sett en ‘what I eat in day’-video, lest makroene til et annet menneske, blitt inspirert av noen sitt kondisjonsregime eller sett min eller noen andre sin treningsøkt, og tenkt at du også burde gjøre akkurat det samme? Jeg ser dette så alt for ofte hos mine onlinekunder, spesielt nå i januar hvor de ønsker ønsker å leve et sunt og “perfekt” liv; at de har forsøkt å kopiert en annens spise eller treningsrutiner. Og de mislykkes (derav kommer de til meg for hjelp).

Det fungerer svært sjeldent å gjøre akkurat det noen andre gjør! Jeg får også ofte spørsmål som hvordan jeg spiser, hva jeg gjør for å ha rutiner, hvor mange kalorier jeg spiser, hvor mange ganger i uken jeg trener, osv. Husk at det jeg gjør, ikke nødvendigvis fungere for deg.  Det er her jeg må si – gjør DEG! 

Du og den du sammenligner deg med, har helt forskjellige liv. Dere har også forskjellige utgangspunkt, forskjellige kropper og forskjellige mål. Og selv om det kanskje fungerer for en periode å spise og / eller trene akkurat slik som en annen, så vil det aldri fungere i lengden. For ja, det kan fungere for en kort periode, men det er ikke bærekraftig over tid. Jeg har utviklet min livsstil over flere år, ved at jeg har lyttet til kroppen min og funnet ut hva som fungerer for meg. Slik er det også med andre du ser i sosiale medier. De aller fleste har funnet ut hva som fungerer for akkurat seg selv. Om du kopierer hva x-person på instagram gjør, vil ikke det fungere for deg over tid. Og uansett hva målet ditt er, så er alltid kontinuitet nøkkelen til suksess. Å gjøre noe over lengre tid. Derfor må du finne din vei, noe du kan vedlikeholde i flere måneder. Kanskje også år. De aller fleste mislykkes med sine fitness- og helserelaterte mål, og det er nettopp fordi de ikke finner sin vei og sin livsstil. Dette er også hovedårsaken til at jeg ikke selger treningsprogrammer eller kostholdsplaner, men kun driver med oppføling. Jeg kan ikke vite hva som vil fungere for deg med en gang. Sammen finner vi din livsstil. En måte du kan trene og spise for å nå dine mål, samtidig som du kan leve og vedlikeholde det. Det er den eneste nøkkelen til suksess over tid. Ha det i bakhodet om du er en av de som ønsker å få bedre trenings- og kostholdsvaner i år 2022. Gjør deg!

Kristine ♥

2 kommentarer
    1. Har gjort det så mange ganger selv. Men har lært med åra. Skulle gjerne lært tidligere da 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg