GJØR REALISTISKE ENDRINGER

God romjulslørdag dere ♥ Håper du nyter dagene og fyller de med ting som får deg til å smile! Ferien min er over og jeg er tilbake i jobb. Slik er det i helseyrket.  Men det er egentlig helt greit. Jeg blir fort rastløs om jeg har fort fri.

Uansett, over til noe helt annet; nemlig realistiske endringer. Nå som første januar er rett rundt hjørnet, må jeg bare få poengtere en ting. Uansett hvilke nyttårsforsett du setter deg, sørg for at du gjør realistiske endringer. Her ser jeg utrolig mange gjøre feil og dette punktet er det absolutt viktigste for at du skal få suksess og faktisk lykkes med ditt nyttårsforsett.

Mange er ekstremt brutale. De går fra å spise sukker og julekaker hver dag, til å tenke nå skal jeg ikke spise sukker på et halvt år. Fra å trene en gang i uken, til å skulle trene hver dag. Fra å ha C som gjennomsnittskarakter, til å ha et mål om og bare få A’er. Eller fra å være en syvsover ,til å skulle stå opp klokken seks hver morgen. Vel, let’s face it. Det fungerer aldri i lengden! Spørsmålet er ikke om, men når du vil misslykkes. Og når du misslykkes, føler du deg helt forferdelig, får dårlig samvittighet og tenker at nå har du ødelagt alt, så nå kan du like så godt gi totalt fa**. Kjenner du deg igjen?

Gjør du istedet realistiske endringer, tar et skritt av gangen, er det mye større sjanse for at du lykkes, klarer å gjennomføre disse endringene, og at du faktisk fullfører og når nyttårsforsettet ditt. Du må tenke realistisk og langsiktig. Det er den eneste måten du vil klare å endre vanene dine.

Still deg selv dette spørsmålet og svar ærlig:
Hva vil fungere for meg for at jeg skal kunne gjennomføre og nå (………ditt mål)?

Har du et mål om å bli sunnere eller trene mer, noe som veldig mange har et mål om i januar, så gjør en endring av gangen. Er du vant til å spise sukker og kake ofte, sett deg et mål om at de neste månedene skal du holde sukker, kake, godteri og brus til helgene og spesielle anledninger. Trener du så og si aldri, sett deg et mål om å trene 2 -3 ganger i uken i januar. Så kan du øke det med 1 til 2 økter når du har gjennomført over en 4 ukers periode. På den måten vil du innarbeide deg gode, nye vaner, nå målet ditt og faktisk klare å holde dem. Så kjære deg, gjør realistiske endringer og opplev suksess! Det et mitt ønske for deg den kommende januarmåneden. 

 

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Susann
      Mange vil fikse alt på en gang, ja. Kanskje du kan prøve å gjøre det annerledes denne gangen og forhåpentligvis nå målet ditt? Lykke til 🙂

    2. Beate
      Ja, det er det, men dessverre er det det de aller fleste gjør. Been there done that!
      Jeg setter utrolig pris på alle ordene dine. Hver eneste gang. Tusen takk Beate. Fortsatt god romjul til deg <3

    3. Skulle ønske alle kunne lese det her innlegget og faktisk ta det til seg. Er jo derfor folk feiler, føler seg dårlig og far dårlig selvfølelse. Det er så trist. Skulle ønske jeg hadde lært det tidligere selv. Nå som jeg er blitt 35 skjønner jeg det endelig da 😛 Takk alderen.

    4. Dte her trengte jeg å lese. Er nok et sant menneske som vil fikse og klare alt på en gang. Men sikkert deffor jeg ofte ikke når måla mine heller.

    5. Er helt enig med deg. Hadde bare alle gjort det tror jeg mange flere ville nådd målene sine!!!

    6. Sååå enig med deg, Kristine! Det er jo rett og slett usunt å gå fra 0 til 100% på en og samme gang! Og, ja, de aller fleste misslykkes på den måten! Jeg föler meg så lik deg på mange måter, og derfor elsker jeg ALLE innleggene dine! <3 Håper du har det fint på jobb også i romjulen! Stor klem til deg, vakre, gode! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg