GLUTE BRIDGE I DROPPSETT

I dag kjørte jeg en benøkt med fokus på rumpen. Jeg forsøker å ha minimum en styrkeøkt i uken hvor jeg fokuser på bakenden. Av natur har jeg en pannekakeflat rumpe! Jeg har trent nok så hardt for å få noe form på den. Nå forsøker jeg å opprettholde det, og gjerne også få noe større rumpe. For la meg være helt ærlig, jeg synes det er utrolig flott med en veltrent bakende!

Dagens hovedøvelse var glute bridge. Jeg gjorde en ny variant hvor jeg trente glute bride i droppsett. Det brant skikkelig godt i rumpestumpen!


Glute bridge i drop sett
Jeg varmet først opp med 1 sett på 60 kilo med 8 repetisjoner. Deretter utførte jeg droppsett som så slik ut
100 kilo – 8 repetisjoner
Så tok jeg en kort pause på ca 30 sekunder og tok av 10 kilo
90 kilo – 8 repetisjoner
En kort pause, av med 10 kilo
80 kilo – 9 repetisjoner
En kort pause, av med 10 kilo
70 kilo – 9 repetisjoner
En kort pause, av med 10 kilo 
60 kilo – 8 repetisjoner

Droppsett vil altså si at du reduserer vektene for hvert sett når du utfører en øvelse. Jeg synes det er en fin måte å variere treningen på og muskulaturen blir utmattet på en annen måte enn når du trener normale sett med lengre pauser og samme vekt for hvert sett.

I tillegg til glute bridge kjørte jeg dype knebøy med strikk mellom knærne, sumo markløft og kick back i kabel. En skikkelig bra rumpeøkt! Prøv gjerne glute bridge i droppsett på din neste treningsøkt. Jeg er sikker på at du vil kjenne det godt! 
Håper du har hatt en god treningsøkt i dag. Det gjør jo dagen ekstra bra 😀

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. takk for tips:D liker den typen sett. 😀 slitt med problemet selv flat bakende men nå begynner det og komme seg. prøv å tren rumpe mer enn 1 gang i uken da ser du fortere resultater. ønsker deg en fin førulstid:D

    2. Siden din ser veldig rar ut om jeg åpner den. ville bare si ifra. det æ vanskelig å lese. håper du får det fiksa 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg